۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
زائران عمره مفرده به عربستان اعزام می شوند| هر ۵ روز دو پرواز
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت:

زائران عمره مفرده به عربستان اعزام می شوند| هر ۵ روز دو پرواز

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه طی روزهای آینده میزان اجاره مسکن زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام می شود، از اعزام زائران عمره مفرده با دو پرواز در هر پنج روز خبر داد.

به گزارش بازار، غلامرضا رضایی در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و سازمان حج و زیارت با تشریح آخرین وضعیت تکمیل شدن ظرفیت مسکن حج آینده درمکه و مدینه در روزهای آینده، فرایند اجاره مسکن زائران حج تمتع سال ۱۴۰۳ در شهرهای مکه و مدینه را در حال نهایی شدن اعلام کرد.

این نشست که امروز با حضور حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت تشکیل شد معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از نهایی شدن فرآیند اجاره هتل‌های زائران حج آینده درشهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره در روزهای آینده خبر داد.

در ادامه این جلسه که با ارتباط تصویری و صوتی مسئولان حج و زیارت با نمایندگان اعزامی به عربستان و مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق همراه بود معاون حج و عمره سازمان حج گفت: با تلاش کمیته مسکن حج تمتع، حدود ۸۰ درصد ظرفیت مورد نیازحج آینده در کشور میزبان اجاره شده است و این روند ادامه دارد.

رضایی همچنین از تلاش های صورت گرفته در راستای کاهش مدت سفرحج آینده گزارش داد و به روند اقدامات انجام شده برای تامین مسکن زائران سفرهای عمره اشاره کرد و افزود: تاکنون برای دهها هزار زائر عمره، مسکن در مدینه تامین شده است.

به گفته وی با توجه به تعطیل شدن سفرهای عمره از نوروز سال ۱۳۹۴ قرار است روند اعزام کاروان ها با دو پرواز آغاز و هر پنج روز افزایش یابد تا به تدریج و در روندی آرام به ظرفیت مورد نظر برسد.

حسین اسماعیلی مدیر نظارت وبازرسی بعثه مقام معظم رهبری نیز در این نشست با ارتباط تصویری، به اجاره هتل های با ظرفیت بالا درحج آینده اشاره کرد و آن را در گامی در راستای کاهش نیروی انسانی و کارگزاران ارائه دهنده خدمات به حجاج دانست.

وی همچنین لزوم اطلاع رسانی به زائران عمره گزار را در خصوص شرایط کشورمیزبان و حضور در اماکن زیارتی در شهرهای مکه و مدینه یادآور شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از هیات اعزامی به عربستان خواست با توجه به اینکه نزدیک به شش میلیون نفر دارای فیش ثبت نام عمره هستند، تلاش کنند که حتی المقدور زمینه اعزام عمره گزاران ایرانی در ماههای رمضان و شوال نیز فراهم شود.

در ادامه این جلسه سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز از سفر اخیر خود به عتبات عالیات برای بررسی مشکلات سفرهای زیارتی به اعتاب مقدسه گزارش داد.

وی به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص فرایند تغذیه و پخت در آشپزخانه ها و بررسی حق الزحمه نیروها دراین بخش و دیگر بخش های اجرایی و فرهنگی در کمیته قیمت گذاری اشاره کرد و بر لزوم طراحی نرم افزارمناسب برای دسترسی کامل به اطلاعات و ارائه خدمات مطلوب به زائران تاکید کرد.

حجت الاسلام حسین بهجتی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری د رعراق نیز این سفر را مثبت ارزیابی کرد و برلزوم پیگیری سازمان حج و زیارت و بعثه برای اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده و نظارت بیشتر در کشور عراق تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: دراین روند شرکت هایی که در ارائه خدمات مطلوب در تراز زائر امام حسین(ع) ضعف دارند باید ادغام شوند تا مشکلات سریعتر حل شود.

برپایه این گزارش، در آغاز این جلسه نواب ضمن محکوم کردن تجاوز و قتل عام مردم مظلوم و محروم غزه توسط استکبار و ایادی وی اظهار داشت: امروز غزه میدان سنجه مسلمانان و جبهه حق است آنان که در طرف مردم مظلوم غزه نایستند قطعا حامی رژیم کودک کش اشغالگر محسوب می شوند چه بخواهند و چه نخواهند.

وی افزود: پیامبراکرم و امامان معصوم (علیهم السلام) در مورد حمایت از همسایه سخنان فراوان دارند و سیره آنان الجار ثم الدار بود و در وصیت نامه حضرت علی (ع) هم آمده که تاکید پیامبر(ص) بر رعایت حقوق همسایه این نکته را در ذهن تداعی می کرد که گویا همسایه از همسایه ارث می برد.

کد خبر: ۲۵۹٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha