۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
نوسانات کوچک نرخ ارز طبیعی است
معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران:

نوسانات کوچک نرخ ارز طبیعی است

طرزعلی، معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: نوسانات کوچک نرخ ارز در مرکز مبادله طبیعی است.

به گزارش بازار، علی طرزعلی در پاسخ به این سوال که علت افزایش قیمت دلار در مرکز مبادله ارزی طی روزهای اخیر چیست و آیا بناست نرخ دلار مبادله‌ای به بازار آزاد نزدیک شود؟ گفت: تثبیت نرخ ارز به معنای ثابت نگه داشتن نرخ ارز و یا بدون حرکت بودن این نرخ نیست بلکه نوسانات کوچکی با توجه به شرایط اقتصادی خواهد داشت و این طبیعی است، ولی اینکه نرخ ارز در این مرکز رو به بالا و در جهت بازار آزاد حرکت کند اصلا درست نیست.

طرزعلی گفت: زمانی که نیازهای واقعی ارزی کشور را در بخش خدمات و بخش کالا تأمین کنیم، قطعا در نرخ ارز و ثبات آن موثر خواهد بود. اگر بتوانیم نرخ ارز را کنترل و مدیریت کنیم، می‌توانیم به یک اقتصاد تثبیت شده برسیم.

طرزعلی تصریح کرد: یکی از وظایف مرکز مبادله ایران این است که نرخ ارز را به قیمت واقعی بابت خدمات و کالا اختصاص دهد که اگر این کار را بتوانیم به طور کامل انجام دهیم، قطعا می‌توانیم نرخ ارز را در بازار آزاد کنترل کنیم.

به گفته معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، قطعا زمانی که نیاز واقعی ارز را تأمین کنید، می‌توانید نرخ را نیز کنترل کنید و به تبع آن فعالان اقتصادی خیال‌شان راحت خواهد شد و به آینده اطمینان پیدا می‌کنند و میزان انتظارات تورمی هم کاهش می‌یابد.

کد خبر: ۲۵۹٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha