۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
تنها افزایش پایه حقوق، مشکلات کارگران را رفع نمی‌کند
رئیس بازرسی کل کشور:

تنها افزایش پایه حقوق، مشکلات کارگران را رفع نمی‌کند

حجت‌الاسلام ‌درویشیان، رئیس بازرسی کل کشور گفت: حمایت از تولید تنها راه برون رفت از چالش‌های کشور در حوزه اقتصاد، اشتغال و کاهش مشکلات معیشتی مردم است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسن درویشیان در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: دستگاه قضا از تمامی توان از حوزه تولید کشور حمایت خواهد کرد و نخواهد گذاشت چرخ تولید از حرکت بازایستد.

وی اظهارداشت: بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی سازمان بازرسی کل کشور دو ماموریت اساسی یکی نظارت بر حسن جریان امور و دیگری اجرای صحیح قوانین در همه دستگاه ها، نهادهاو سازمان ها را دارد.

رئیس بازرسی کل کشور گفت: یکی از رویکردهای این سازمان در انجام این وظیفه نظارتی و پیگیری حسن جریان امور توجه به مسائل اصلی جامعه و دغدغه عمده مردم که در راس آن ها مسائل اقتصادی و معیشتی است.

وی افزود: همانطوری که مقام معظم رهبری فرمود «تولید امروز در کشور یک امر مهم، عبادت و جهاد است.»

درویشیان تصریح کرد: در سال جهش تولید بیش از ۲۵۰ برنامه بازرسی در راستای حمایت از تولید، سرمایه گذاری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی از جمله امور بانکی، مالیاتی، رونق تولید، بهبود فضای کسب و کار، مبارزه با قاچاق، واردات بی رویه و همچنین توجه به مشکلات شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: دفتری از سال های قبل تحت عنوان «دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید» در سازمان بازرسی کل کشور ایجاد شده که به دلیل اهمیت موضوع این دفتر هم اکنون ذیل حوزه ریاست سازمان قرار گرفته تا توجه بیشتری به آن شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: خوشبختانه این سازمان در سال گذشته و سه ماهه امسال اقدامات فراوانی در پیگیری از مشکلات واحدهای تولیدی انجام داده است.

وی افزود: کشور امروز به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه و فشارهای بین المللی به لحاظ اقتصادی در سخت ترین شرایط قرار دارد.

درویشیان اظهارداشت: تولید تنها راه برون رفت از چالش‌های اقتصادی، اشتغال، بیکاری و کاهش مشکلات معیشتی مردم است که همه باید برای رونق و جهش تولید پای کار باشند و به تولید کنندگان، کارآفرینان و صنعتگران کمک کنند.

وی ادامه داد: سازمان امسال تمام توان و ظرفیت خود را برای رفع مشکلات حوزه تولید و اشتغال به کار خواهد بست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مورد حقوق کارگران نیز در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد گفت: طبق قانون باید بر اساس نرخ تورم سالیانه که بانک مرکزی اعلام می‌کند حقوق کارکنان و کارگران افزایش پیدا کند اما به دلیل مشکلات اقتصادی و نبود منابع حقوق کارکنان دولت امسال حداکثر ۱۵ درصد و حقوق کارگران با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته بیش از ۲۶ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: تنها افزایش پایه حقوق مشکلات جامعه کارگری را رفع نمی‌کند بلکه باید به مسائل تامین اجتماعی و مواردی از این دست بیشتر توجه کرد.

درویشان اظهارداشت: شورایعالی کار حداقل دستمزد سال ۹۹ کارگران را ۲۱ درصد مصوب کرده بود که با اعتراض جامعه کارگری رو به روشد.

وی تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته پنج درصد به حداقل حقوق کارگران اضافه و در مجموع افزایش حقوق کارگران به ۲۶ درصد رسید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: جدا از این ۲۰۰ هزار تومان نیز به حق مسکن کارگران در سال جاری اضافه شده است.

وی در ادامه یادآورشد: شورایعالی کار قول داده در شش ماهه دوم سال جاری این موضوع را دوباره بازنگری کند.

کد خبر: ۲۵٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha