۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
۹۹ درصد قراردادهای کار در مازندران دائمی است
معاون روابط کار تعاون مازندران:

۹۹ درصد قراردادهای کار در مازندران دائمی است

ساری- رضوانی، معاون روابط کار اداره کل تعاون مازندران گفت: ۹۹ درصد نیروهای کار در استان دارای قراردادهای دائمی هستند.

حامد رضوانی در گفت وگو با خبرنگار بازار با بیان این که ۹۹ درصد نیروی کار مازندران دارای قراردادهای دائم هستند، از نیروی کار به عنوان یک ظرفیت ذکر کرد و گفت: حفظ نیروی کار سبب موفقیت کارفرماها می شود.

وی گفت: عمده مشکلات در قراردادهای کار، مربوط به کارگاه های با مقیاس کوچک است و سبب می شود تا کارگران از حداقل های مزیتی برخوردار نشوند و امنیت شغلی مناسبی نداشته باشد.

وی با عنوان این که ۱۵ هزار پرونده کارگری و کارفرمایی سالانه در استان بررسی می شود، گفت: مازندران در دو سال گذشته به عنوان استان برتر در حوزه روابط کار معرفی شده است و فقط کمتر از دو درصد آرای استان در دیوان نقض می شود.

رضوانی با بیان اینکه حضور اتباع بیگانه و اشتغال در واحدها از جمله دغدغه ها است، افزود: بیش از ۱۰ میلیارد تومان جریمه برای کارفرمایان متخلف اعمال شده است.

وی گفت: مازندران جزو استان های ممنوعه برای حضور افراد بیگانه غیرمجاز است و در عین حال با مشکل و کمبود نیروی کار در برخی مشاغل هستیم.

رضوانی با اظهار این که هزار و ۱۰۰ مرغداری وجود دارد، شمار بازرسان فعال را ۲۸ نفر بیان کرد و افزود: سال قبل بیش از ۱۴ هزار پرونده مشاغل سخت و زیان آور در استان بررسی شده است، افزود: تعیین مشاغل سخت وزیان آور دست استان نیست بلکه در کمیته مخصوص این طرح ها بررسی می شود.

رضوانی از رفع مشکل بیمه ای صیادان خبر داد و گفت: اگر این شغل زیرشمول قانون کار محسوب شود، فعالان آن جزو مشاغل سخت مدنظر قرار می گیرند.

کد خبر: ۲۸۴٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha