۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
تاثیرات ناگوار «بیکاری پنهان» در اقتصاد کشور| بازرسان کار با تیزبینی قوانین را اعمال کنند
یک کارشناس اقتصاد در آستانه روز کارگر:

تاثیرات ناگوار «بیکاری پنهان» در اقتصاد کشور| بازرسان کار با تیزبینی قوانین را اعمال کنند

اصفهان-بخشی، یک کارشناس اقتصاد گفت: بازرسان کار باید با تیزبینی بیشتری نسبت به موضوع بیکاری پنهان بنگرند، این موضوع در اقتصاد ما تاثیرات ناگواری می گذارد بنابراین نمی توان از آن به راحتی گذشت.

احمد بخشی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به وضعیت قشر کارگری اظهار داشت: معمولاً افرادی که تن به شغلی غیر از حیطه تخصص یا فعالیتی که در آن تبحر دارند می دهند یا تولید کنندگانی هستند که به دلیل شرایط موجود به ورشکستگی رسیده اند و یا بیکارانی بوده اند که کار دیگری نیافته اند.

وی افزود: بازرسان کار باید با تیزبینی بیشتری نسبت به این موضوع بنگرند؛ بیکاری پنهان موضوعی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت و در اقتصاد ما تاثیرات ناگواری می گذارد.

این استاد دانشگاه، نقش آفرینی در اقتصاد غیررسمی در برخی کارگاه ها را نوعی بیکاری پنهان دانست و تصریح کرد: متاسفانه آمار دقیق و درستی از این نوع کارگاه ها وجود ندارد و آنچه که هست مخدوش و غیرواقعی است، به این خاطر که ترس از بیکار شدن نمی گذارد بسیاری از این افراد حتی شکایت کنند.

بیکاری پنهان و محرومیت از حقوق اجتماعی و مزایای حقوق مصوب

این استاد دانشگاه ادامه داد: محرومیت از حقوق اجتماعی و مزایای حقوق مصوب کار باعث می شود که جامعه جوان و فعالانی که می توانند نقش موثری در اقتصاد داشته باشند، به نوعی سرخورده بشوند و آن طور که باید و شاید نتوانند در اقتصاد نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: بسیاری از این کارگران از حقوق خود بی اطلاع هستند، ولی اگر آموزش درست ببینند و به این موضوع برسند که با بهره مندی از حق بیمه و درمان و تامین اجتماعی، آینده خود را تضمین می کنند، رو به خوداظهاری می آورند.

کد خبر: ۲۸۴٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha