۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
قوانین کار در رابطه با کارگران موقت بی نتیجه مانده است
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان:

قوانین کار در رابطه با کارگران موقت بی نتیجه مانده است

اصفهان - برشان؛ دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: بسیاری از رایزنی ها در رابطه با کارگران، بی نتیجه باقی می ماند و طی این سالها طرح های مختلف برای ساماندهی قراردادهای موقت کارگران بی نتیجه مانده است.

اصغر برشان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: زمانی که وضعیت کارگران به سامان نباشد و قراردادهایشان به شکل موقت باشد آنها نمی توانند به شکل درست تصمیم بگیرند.

وی افزود: افزایش آسیب های اجتماعی و بزهکاری از جمله مسائلی است که به واسطه اقتصاد بیماری که این قشر با آن دست به گریبان هستند رو به افزایش است و تنها راهکاری که می توان برای این موضوع اندیشید اعمال درست قوانین کار است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان تاکید کرد: بسیاری از رایزنی ها در رابطه با کارگران، ابتر و بی نتیجه باقی می ماند و طی سال های زیادی که طرح های مختلف برای ساماندهی قراردادهای موقت کارگران تاکنون به نتیجه نرسیده است.

قوانین نیم بند و قربانی شدن کارگران

وی با اعلام اینکه این طرح ها خیلی وقت است که در مجلس شورای اسلامی در انتظار مانده و به تعویق افتاده است، بیان گفت: ساماندهی قراردادهای موقت همچنان اندرخم یک کوچه مانده و هیچکدام از این طرح ها به نتیجه نرسیده است. ضمن اینکه وزارت کار بخشنامه هایی درخصوص قراردادهای سفید امضای کارگری صادر کرده که این قراردادها را فاقد اعتبار می داند؛ ولی تمامی این موارد در حد حرف است.

برشان گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد از کارگران اصفهانی قرارداد غیر موقت دارند و نکته اینجاست که بسیاری از سازمانها و کارفرمایان، حتی با کارگران قرارداد نمی بندند و وقتی کار به مراجع حل اختلاف می رسد، تازه بحث بر سر این موضوع است که قرارداد کارگری که شکایت کرده موقت یا دائم بوده است.

کد خبر: ۲۸۴٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha