۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۱
هر پالایشگاه فعال پارس جنوبی سالانه ۳.۵ میلیارد دلار درآمد دارد| ۳۳۶ حلقه چاه فعال در عسلویه
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

هر پالایشگاه فعال پارس جنوبی سالانه ۳.۵ میلیارد دلار درآمد دارد| ۳۳۶ حلقه چاه فعال در عسلویه

بوشهر- حیدریه مدیر کل دفتر سرمایه ‌گذاری و امور اشتغال استانداری بوشهر با بیان اینکه هر پالایشگاه فعال پارس جنوبی سالانه ۳.۵ میلیارد دلار درآمد دارد از وجود ۳۳۶ حلقه چاه فعال در عسلویه خبر داد.

ضرغام حیدریه در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار در منطقه ویژه پارس جنوبی و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مورد توجه مدیران استان قرار دارد.

وی افزود: ظرفیت ارزشمندی در جنوب استان بوشهر وجود دارد که باید تلاش بیشتری برای استفاده بهینه از این پتانسیل در حوزه اشتغال داشته باشیم.

مدیر کل سرمایه گذاری استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی تعداد ۱۳ پالایشگاه با ۲۹ سکوی بهره برداری و ۳۳۶ حلقه چاه در منطقه ویژه پارس جنوبی فعال است و روزانه بیش از ۷۰۵ میلیون متر مکعب گاز در این میدان تولید می شود.

حیدریه تصریح کرد: به طور میانگین هر پالایشگاه فعال در منطقه پارس جنوبی بالغ بر ۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین و ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی تولید می کند و سایر محصولات از قبیل گوگرد و بوتان و پروپان و ... نیز دارند.

وی یادآور شد: هر پالایشگاه فعال در پارس جنوبی روزانه ۱۰ میلیون دلار و سالانه حدود ۳.۵ میلیارد دلار درآمد ارزی دارد که اهمیت بسزایی دارد.

حیدریه گفت: اکنون سالانه حدود ۷۰ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در کشور تولید می شود که ۵۰ درصد سهم استان بوشهر است.

کد خبر: ۲۵۹٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha