۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
صید ۵۰۰ تن ماهیان استخوانی در مازندران| چهار هزار و ۳۰۰ تن محصول صادر شد
مدیرکل شیلات مازندران:

صید ۵۰۰ تن ماهیان استخوانی در مازندران| چهار هزار و ۳۰۰ تن محصول صادر شد

بابلسر- کریم زاده، مدیرکل شیلات مازندران از صید بیش از ۵۰۰ تن ماهیان استخوانی به ارزش هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از ابتدای شروع فصل صید تاکنون خبر داد.

قاسم کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان این که بیش از ۵۱۲ تن ماهیان استخوانی در مازندران اظهار داشت: از ابتدای فصل صید تا کنون، ۵۱۲ تن انواع ماهیان استخوانی در سبد جامعه صیادی مشاهده شده است.

وی افزود: ارزش اقتصادی این میزان صید ۱۴۰ میلیارد تومان است و این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد افزایش ارزش اقتصادی را نشان می‌دهد.

وی بیان این که در سطح استان مازندران بیش از سه هزار و ۸۰۰ واحد آبزی پروری، ۱۱۳ تشکل صیادی فعالیت دارند که تولید آبزیان استان در سال گذشته ۱۱۵ هزار تن بوده و ارزش اقتصادی آن هشت الی ۹ هزار میلیارد تومان بوده است، افزود: در سال گذشته ۴۸ درصد گوشت ماهیان خاویاری پرورشی و ۴۵ درصد خاویار پرورشی کشور در استان مازندران تولید شده است.

کریم زاده یادآور شد: شیلات استان مازندران درسال گذشته ۸۵ میلیون قطعه بچه ماهیان استخوانی توسط مراکز بازسازی ذخائر آبزیان و حدود ۳۰ میلیون قطعه را در قالب طرح کمک به تکثیر طبیعی با مشارکت تشکل‌های صیادی به منظور ترمیم وباز سازی ذخائر آبزیان دریایی و با مشارکت تشکل‌ های صیادی پره تولید و رها سازی کرده است.

وی صادرات محصولات شیلاتی استان را در سال قبل پنج هزار و ۷۰۰ تن اعلام کرد که ارزش اقتصادی آن ۱۳ و نیم میلیون دلار بوده است و از صادرات چهار هزار و ۳۰۰ تن انواع محصولات به ارزش اقتصادی ۴/۵ میلیون دلار درشش ماهه اول سال جاری خبر داد.

کد خبر: ۲۵۹٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha