۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
داغ‌ترین زمستان تاریخ پیش‌روی ساکنان زمین!

داغ‌ترین زمستان تاریخ پیش‌روی ساکنان زمین!

مطالعات مؤسسه فیزیک جوی آکادمی علوم چین حاکی از آن است که اوراسیا و بیشتر بخش‌های قاره آمریکا احتمالاً زمستانی فوق‌العاده گرم را تجربه خواهند کرد.

به گزارش بازار، سال ۲۰۲۳ با امواج گرمای سوزان در طول تابستان و پاییز، زنگ خطر گرمایش جهان را در سرتاسر جهان به صدا درآورد و به همه نشان داد که تغییرات اقلیمی تا چه اندازه جدی است. این گرمای بی‌سابقه که تا حدودی زیادی نتیجه به دلیل بازگشت جریان هوای ال‌نینو بود، گرم‌ترین تابستان تاریخ را رقم زد و حال این سؤال ایجاد شده است که با ادامه این روند آیا شاهد گرم‌ترین زمستان جهان نیز خواهیم بود؟

در پاسخ به این سؤال، تیم پیش‌بینی آب و هوای کوتاه‌مدت در مؤسسه فیزیک جوی آکادمی علوم چین، از سیستم‌های پیش‌بینی آب و هوای پیشرفته برای تجزیه و تحلیل ناهنجاری‌های آب و هوایی جهانی استفاده کرد.

تحقیقات آنها بلوغ ال‌نینوی شرقی اقیانوس آرام با شدت متوسط تا قوی را پیش‌بینی می‌کند که به طور قابل توجهی بر آب و هوای زمستانی آسیای شرقی و آمریکای شمالی تأثیر می‌گذارد. این مطالعه بر تأثیر ترکیبی رویداد ال‌نینو و روند طولانی مدت گرمایش جهانی تأکید دارد.

بر اساس این پیش‌بینی مناطقی در عرض‌های جغرافیایی متوسط اوراسیا و بیشتر بخش‌های قاره آمریکا احتمالاً زمستانی فوق‌العاده گرم را تجربه خواهند کرد که به احتمال ۹۵ درصدی با ثبت رکوردهای دمایی تاریخی جدید، گرم‌ترین زمستان تاریخ کره زمین را رقم خواهد زد.

این مطالعه در مجله معتبر Advances in Atmospheric Sciences منتشر شده است.

کد خبر: ۲۵۹٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha