۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
قدردان تلاش های نمایندگان مجلس برای توسعه سرمایه انسانی هستیم
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

قدردان تلاش های نمایندگان مجلس برای توسعه سرمایه انسانی هستیم

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تأکید بر ماهیت آموزشی و حفظ شأن سازمان در ارائه آموزش‌های مهارتی، تأکید کرد: هزینه کردن دولت ها برای آموزش نیروی انسانی، یک نوع سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

به گزارش بازار، مهرداد عظیمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه حمایت ها و پیگیری‌های نمایندگان مجلس برای توسعه سرمایه انسانی ستودنی است، گفت: تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای بعد از ۵۰ سال، آغازگر تحول بنیادین در زمینه مهارت آموزی خواهد بود.

وی در نشست با مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: مأموریت اساسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تربیت نیروی انسانی ماهر به عنوان مهم‌ترین و ارزشمندترین سرمایه هر کشور می باشد و درک درست اثربخشی و اثرگذاری این سازمان در توسعه سرمایه انسانی، توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پیگیری آنان در تصویب اساسنامه سازمان، ستودنی و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های رایگان به ۱۹ گروه هدف جزء افتخارات نظام است، تصریح کرد: ۶۵۸ مرکز دولتی و ۱۳ هزار سرمایه انسانی از ظرفیت‌های این سازمان در بخش دولتی می‌باشد که با وجود این ظرفیت‌ها به تجربیات موفقی در ارائه آموزش‌های مهارتی به ۱۹ گروه هدف و همچنین تعامل با بنگاه‌های اقتصادی، بخش خصوصی و ... دست یافته است.

عظیمی با بیان اینکه داشتن این جامعه هدف و خدمات ارائه شده برای مهارت آموزی، ظرفیتی برای الگوسازی این سازمان است، افزود: آموزش هزینه نیست یک سرمایه‌گذاری اثرگذار است.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تأکید بر ماهیت آموزشی و حفظ شأن سازمان در ارائه آموزش‌های مهارتی، تأکید کرد: هزینه کردن دولت ها برای آموزش نیروی انسانی، یک نوع سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به ارائه ۳۰ درصد آموزش‌های مهارتی به صورت تئوری و ۷۰ درصد عملی، اذعان داشت: استخدام نیروی انسانی برای ورود به بنگاه‌های اقتصادی بر اساس آزمون‌های ورودی و سنجش‌های کنونی، مسیر صحیحی را طی نمی‌کند و این استخدام‌ها پس از احراز شایستگی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای ضروری است.

کد خبر: ۲۵۹٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha