۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
دولت قبرس از آمادگی برای اعطای شهروندی به افراد متخصص خبر داد
با تصویب قانونی جدید؛

دولت قبرس از آمادگی برای اعطای شهروندی به افراد متخصص خبر داد

مجلس نمایندگان قبرس با تصویب قانونی جدید از آغاز جذب محققان و دانشمندان متخصص به منظور رونق بازار این کشور و اعطای شهروندی به آنها خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ مجلس نمایندگان قبرس با تصویب قانونی جدید از آغاز جذب محققان و دانشمندان متخصص به منظور رونق بازار این کشور و اعطای شهروندی به آنها خبر داد.

بر اساس این گزارش، دولت قبرس نیز با تایید این طرح که از آن با عنوان «برنامه دانش طلایی» یاد می شود، اعلام کرده که فرآیند اعطای شهروندی به آن دسته از افراد متخصص که صلاحیت آنها برای جذب در بازار کار قبرس تایید شود، نهایتا ظرف مدت هشت ماه انجام خواهد شد.

به گفته دولت قبرس، این طرح نیازی به طی مراحل قدیمی اعطای شهروندی این کشور یعنی سرمایه گذاری نداشته و تنها کافی است، داوطلبان پروپوزال طرح و رزومه خود را برای دولت قبرس ارسال نمایند. همچنین به اعضای خانواده متقاضیان در صورت پذیرفته شدن، شهروندی قبرس اعطا خواهد شد.

لازم به ذکر است تنها آن دسته افرادی در این طرح پذیرفته خواهند شد که مهارت و رزومه آنها در فهرست مشاغل مورد نیاز دولت قبرس قرار داشته باشد. همچنین داوطلبان نباید هیچ گونه سابقه کیفری در کشور محل زندگی خود یا کشورهای دیگر داشته باشند.

گفتنی است، جزیره قبرس (جنوبی) عضو رسمی اتحادیه اروپا بوده و طی ماه های اخیر با انتشار خبر کشف میدان های بزرگ گازی در اطراف این جزیره که توسط شرکت ایتالیایی «اِنی» اعلام شد؛ توجه سرمایه گذاران و متخصصین به بازار کار این کشور افزایش یافته است. همزمان قبرس طی سال های گذشته سرمایه کذاری قابل توجهی در زمینه توسعه بازار رمزارزها و صرافی های مرتبط با آنها انجام داده است.

کد خبر: ۲۵۹٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha