۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
برداشت ذرت علوفه ای در ۱۵۰۰ هکتار از اراضی ایلام آغاز شد
مدیر تعاون روستایی ایلام:

برداشت ذرت علوفه ای در ۱۵۰۰ هکتار از اراضی ایلام آغاز شد

ایلام- شکری، مدیر تعاون روستایی ایلام گفت: برداشت کشت قراردادی و خرید تضمینی ذرت علوفه ای در سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی استان توسط مدیریت تعاون روستایی آغاز شده است.

حمیدرضا شکری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با هدف افزایش رشد تولید، مدیریت تعاون روستایی استان ایلام امسال، با حمایت و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای کشت دوم ذرت علوفه ای از طریق شرکت های تعاونی تولید این مدیریت اقدام به کشت یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی دشت عباس دهلران و هلیلان از توابع استان ایلام تحت کشت قراردادی و خرید تضمینی با کشاورزان نموده است.

وی بیان کرد: در این طرح، کلیه هزینه های بذر اصلاح شده، نهاده های مورد نیاز؛ اعم از کود و سم و آب مصرفی توسط بخش خصوصی (اتحادیه تعاونی تولید سازمان مرکزی) تامین شده است.

مدیر تعاون روستایی ایلام اظهار داشت: تمامی هزینه تولید این طرح حدود ۱۰۰ میلیارد ریال بوده و پیش بینی می شود مقدار ۵۲ هزار تن محصول ذرت علوفه ای تولید شود که علاوه بر تامین بخشی از علوفه مورد نیاز دامداران استان، بخش عمده آن به سایر استانهای مورد نیاز کشور حمل می شود.

شکری افزود: درآمد حاصل از فروش کل این محصولا بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است که علاوه بر جلوگیری خروج ارز کشور برای خرید تامین علوفه مورد نیاز، عاید کشاورزان و شرکت های تعاونی تولید می شود.

وی عنوان کرد: برای نخستین بار است که با همت جهادی گونه، طرح کشت قراردادی ذرت علوفه ای و خرید تضمینی این محصول از کشاورزان استان ایلام توسط تعاونی های تولید تعاون روستایی استان به اجرا درآمده است.

مدیر تعاون روستایی ایلام خاطر نشان کرد: با همگرایی و همکاری خوبی که بین شرکت آب منطقه ای و معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با تعاون روستایی استان ایجاد شده است، زمینه برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی با هدف افزایش و رونق تولید محصولات مورد نیاز کشاورزی در استان، برای انجام کشت های آتی در سطوح بالاتر در دستور کار تعاون روستایی استان قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۲۵۹٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha