۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
تهران میزبان نهمین کمیسیون همکاری‌های اقتصادی مشترک ایران و قطر
۱۸ تا ۲۰ آذر؛

تهران میزبان نهمین کمیسیون همکاری‌های اقتصادی مشترک ایران و قطر

نهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر در شرایطی در آستانه برگزاری است که برگزاری هشت دوره کمیسیون همکاری‌ها میان دو کشور با دستاوردهای ویژه‌ای همراه بوده است.

به گزارش بازار، نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر در ۱۸ تا ۲۰ آذر ماه به ریاست "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و قطر در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تعامل سازنده دو کشور ایران و قطر در تهران برگزار می‌شود و هیئتی متشکل از مسئولان بلندپایه دستگاه‌های اجرایی دو طرف در این اجلاس حضور خواهند یافت.

این کمیسیون در قالب چهار کمیته تخصصی شامل کمیته تجارت (بازرگانی، صنایع و اتاق‌های بازرگانی، بانکی، گمرکی و بیمه)، کمیته زیر ساخت (راه و شهرسازی، کشاورزی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و کار)، کمیته اجتماعی و فرهنگی (گردشگری و صنایع‌دستی، بهداشتی، علوم و پژوهش، قضائی و حقوقی) و کمیته انرژی (آب و فاضلاب، برق و نقت و گاز و محیط‌زیست) برگزار می‌شود، در خلال آن تفاهم‌نامه‌ها و توافقات دو کشور موردبحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و در سایه آن زمینه‌های لازم برای پیشبرد توافقات و اقدامات عملی فراهم خواهد شد.

در کمیته تخصصی تجارت ۱۷ نماینده، کمیته زیرساخت ۶ نماینده، کمیته انرژی ۷ نماینده و کمیته اجتماعی ۱۱ نماینده در سطح مدیران کل از همه دستگاه‌های دولتی حضور خواهند یافت.

در ادامه نگاهی اجمالی به بررسی سوابق همکاری‌های اقتصادی دو کشور در قالب کمیسیون مشترک ایران و قطر خواهیم داشت، این همکاری‌ها از سال ۱۳۷۴ آغاز شده و تاکنون ادامه دارد و در بخش آب و برق نیز دارای دستاوردهای مهمی را به همراه داشته است.

کد خبر: ۲۵۹٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha