۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
تحویل ۳۶ هزار واحد مسکونی به معلولان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

تحویل ۳۶ هزار واحد مسکونی به معلولان

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجوز استخدام ۴ هزار و سیصد نفر از افراد دارای معلولیت گرفته شده است که کار بسیار مطلوبی است.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: کودکان بسیاری در غزه زیر بمباران موشک‌ها و بمب‌ها جان می‌سپارند.

وی با اشاره به اینکه دو عامل بیماری‌های وراثتی و سوانح موجب معلولیت می‌شود؛ گفت: پیشرفت‌های پزشکی سبب کاهش معلولیت‌های ناشی از بیماری‌های وراثتی شده است اما متأسفانه سوانحی همچون جنگ تجاوزگرانه رژیم اشغالگر قدس موجب رشد جامعه معلولان شده است.

مرتضوی با طرح این سوال که غم ظلم به مردم مظلوم فلسطین را باید با کدام سازمان بین‌المللی در میان گذاشت؛ گفت: به چه گناهی مردم مظلوم غزه باید کشته شوند. به جز اینکه می‌خواهند در خاک خود مستقل و با آرامش زندگی کنند؟ آیا واقعاً در جهان، نظام دموکراسی حاکم است؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در جمهوری اسلامی ایران، توجه به اولویت‌ها و نیازمندان از احکام متعدد قوانین موضوعه و توجه به اصل عدالت است. هرجا هم که محدودیتی وجود داشته باشد دولتمردان مکلف به توجه به جامعه معلولین شده‌اند.

وی با بیان اینکه دو تفکر در قبال محرومان و نیازمندان وجود دارد؛ گفت: یک تفکر، تفکر خادم و مخدوم است که در آن مدیریت باید در خدمت نیازمندان باشد و یک تفکر هم تفکر ترحم است. امروز جامعه معلولین تحت هیچ شرایطی نیازمند ترحم نیستند بلکه بر این باور هستند که تحت احکام اسلامی و قوانین کشورمان باید به آنان توجه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در این راستا ما در مجموعه وزارت تعاون، باید به عنوان خادمین شما، زبان مشترک بین ارکان تصمیم ساز و مجریان در حوزه خدمت به معلولین داشته باشیم. معلولین نباید در انزوا و بی توجهی باشند.

مرتضوی با بیان اینکه چند عنصر را در جامعه معلولان دیدم؛ گفت: یک عنصر توکل به خدا است. عنصر دیگر غیرت و شهامت و عنصر دیگر خردورزی و عقلانیت است. ورزشکاران پارالمپیکی ما عقلانیت را به استخدام در آورده و با شهامت خوش درخشیدند. عنصر دیگری که معلولان دارند؛ حب به وطن است؛ حب بالابردن پرچم کشورش در مانور غیرت کار بسیار بزرگی است که ما هم باید زمینه رشد مدال آوری ورزشکاران دارای معلولیت را فراهم کنیم. در کنار آن موفقیت معلولان در علم و دانش و هنر هم قابل توجه است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به شدت بر این باور است که باید به حقوق معلولان توجه کرد؛ گفت: توجه به اشتغال معلولان شده است اما کافی نیست. با اقدامات خوب توانبخشی که صورت گرفته است؛ موضوع اشتغال معلولان هم حل می‌شود. یک‌صد هزار نفر از افراد دارای معلولیت به جامعه شاغلان اضافه شدند. به مسکن معلولان توجه ویژه شده است. در سال گذشته بالغ بر ۳۶ هزار واحد مسکونی به جامعه معلولان داده شده است و همچنان این طرح را در دستور کار داریم.

مرتضوی با تاکید بر اینکه هیچ متقاضی دریافت خدمتی پشت نوبت نمانده است؛ گفت: نکته حائز اهمیت آن است که در دو سال گذشته، بیش از ۵۲۰ هزار معلول از خدمات سازمان بهزیستی استفاده کردند که کار بسیار ارزشمندی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای موضوع اشتغال برای اولین بار آزمون استخدامی ویژه معلولان برگزار خواهد شد؛ مجوز استخدام ۴ هزار و سیصد نفر از افراد دارای معلولیت گرفته شده است که کار بسیار مطلوبی است.

مرتضوی خاطر نشان کرد: افزایش منابع اعتباری صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی از ۲۰ میلیارد تومان به هزار میلیارد تومان از اقدامات چشمگیر انجام شده از سوی سازمان بهزیستی است. از خیرین هم تشکر می‌کنم که همواره پیشگام بودند و سرمایه زندگی خود را با جامعه معلولان سهیم شده و برکات آن را در زندگی خود می‌بینند.

کد خبر: ۲۵۹٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha