۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
ایجاد کمربند سبز شمال گلستان چشم انتظار اعتبار ویژه سفر رئیس جمهور است 
مدیرکل منابع طبیعی گلستان:

ایجاد کمربند سبز شمال گلستان چشم انتظار اعتبار ویژه سفر رئیس جمهور است 

گرگان- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: برای ایجاد کمربند سبز شمال گلستان از گمیشان تا مراوه تپه نیازمند توجه ویژه اعتباری در سفر دوم رئیس جمهور به استان هستیم‌.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید سلامتی صبح امروز شنبه در مراسم آغاز اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در گلستان اظهار کرد: طبق دستور رئیس جمهور باید طی چهار سال یک میلیارد اصله درخت در سراسر کشور کاشته شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: گلستان به مثابه یک کشور کوچک بوده که اقلیم های متفاوتی را در خود جای داده است.

وی اضافه کرد: اجازه نخواهیم داد مراتع درجه سه در گلستان به کویر و بیابان تبدیل شوند.

سلامتی ادامه داد: سهم امسال گلستان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، شش میلیون و ۸۰۰ هزار اصله است که یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله آن مرتعی بوده و به منظور مهار ریزگرد و جلوگیری از بیابانی شدن در عرصه های مختلف استان کاشته خواهد شد.

سلامتی با بیان اینکه تولید سه میلیون نهال در استان طی ۱۰ سال گذشته بی سابقه است، گفت: امسال با افزایش پنج برابری اعتبارات، فعالیت ما در حوزه بیابان زدایی هم چندین برابر شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: گلستان از استان های پیشرو در توسعه جنگل و جنگل‌کاری است که از ۴۵۲ هزار عرصه جنگلی، ۷۵ هزار هکتار توسط سبزپوشان منابع طبیعی درختکاری شده که از این مساحت، ۵۰ هزار هکتار در شهرستان های مراوه تپه، گالیکش، مینودشت و کلاله قرار دارد.

وی گفت: تفاهم نامه ای با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای انجام عملیات آبخیزداری با اعتبار دو هزار میلیارد تومان منعقد شده است که ۲۵ درصد آن شامل عملیات بیولوژیک در شمال استان است.

سلامتی ادامه داد: در سفر اول رئیس جمهور به گلستان ۵۰۰ میلیارد اعتبار در حوزه آبخیزداری و ۱۱۰ میلیارد اعتبار در حوزه بیابان‌زدایی مصوب شد که تنها ۱۰ درصد آن محقق شده است و پیگیری ها برای تحقق مابقی این اعتبارات از وزارت جهاد کشاورزی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه منشأ ۱۵ درصد ریز گردهای استان داخلی بوده، گفت: امیدواریم با توجه ویژه رئیس جمهور در سفر دوم به گلستان، بتوانیم نوار سبز شمال استان از گمیشان تا مراوه تپه را هر چه سریع تر ایجاد کنیم.

کد خبر: ۲۵۹٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha