۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
جدیدترین آمار تجارت ایران و ترکیه

جدیدترین آمار تجارت ایران و ترکیه

اداره آمار ترکیه اعلام کرد: صادرات این کشور به ایران در ۱۰ ماهه سال جاری میلادی با رشد ۳ درصدی به ۲.۵۵ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش بازار، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و ترکیه در ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۳ با افت ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

مبادلات تجاری دو کشور که در ماه‌های ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ بالغ بر ۵.۳ میلیارد دلار گزارش شده بود در ۱۰ ماهه نخست امسال به ۴.۴ میلیارد دلار کاهش یافته است.

صادرات ترکیه به ایران در این دوره افزایش و واردات این کشور از ایران کاهش داشته است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا اکتبر سال میلادی گذشته ۲.۴۹ میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود. این رقم با رشد ۳ درصدی در ۱۰ ماهه نخست امسال به ۲.۵۵ میلیارد دلار رسیده است.

اما واردات ترکیه از ایران در ۱۰ ماهه نخست امسال ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و به ۱.۸۵ میلیارد دلار رسیده است. ترکیه در ۱۰ ماهه نخست سال قبل ۲.۸۱ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

رشد ۲۵ درصدی صادرات ترکیه به ایران در اکتبر ۲۰۲۳
بر اساس این گزارش در دهمین ماه سال جاری میلادی صادرات ترکیه به ایران رشد ۲۵ درصدی داشته و به ۳۴۷ میلیون دلار رسیده است. واردات ترکیه از ایران نیز در همین ماه ۲۳ درصد افت داشته و به ۱۶۳ میلیون دلار بالغ شده است. ترکیه در اکتبر سال قبل ۲۷۷ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲۱۲ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

جمع مبادلات دو کشور در این ماه ۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و به ۵۱۰ میلیون دلار رسیده است.

کد خبر: ۲۵۹٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha