۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
بازگشت بیش از هزار هکتار زمین دولتی به بیت‌المال
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد

بازگشت بیش از هزار هکتار زمین دولتی به بیت‌المال

مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری تعرض به یک هزار و ۲۱۱ هکتار زمین دولتی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن طی ۸ ماه امسال خبر داد.

به گزارش بازار، ارسلان مالکی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، درباره رفع تعرض فوری به اراضی دولتی از ابتدای سال جاری تا آبان ماه توضیح داد: طی این مدت ۲ هزار و ۹۰۸ مورد تعرض به مساحت یک هزار و ۲۲۵ هکتار در کشور رخ داد که با تلاش نیروهای یگان حفاظت این سازمان رفع تعرض شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن طی ۸ ماه اخیر از ۲ هزار و ۸۴۳ مورد رفع فوری تعرض کردند.

وی مساحت اراضی رفع تعرض شده به صورت فوری را یک هزار و ۲۱۱ هکتار اعلام کرد.

به گفته مالکی بیشترین وقوع تعرض طی سال جاری در استان فارس به میزان ۴۷۶ فقره و مساحت ۲۱۰ هکتار بوده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در مورد اجرای احکام قطعی قضایی در هشت ماه سال جاری توضیح داد: ۳۵۱ مورد حکم قطعی به نفع دولت در این زمینه اجرا شده است.

وی افزود: مساحت احکام اجرا شده در سراسر کشور بیش از ۳۹۶ هکتار است.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیشترین اجرای احکام به نفع دولت در تصرف اراضی را مربوط به استان‌های اردبیل با ۴۷ فقره و مرکزی با ۳۶ فقره حکم اعلام کرد.

به گفته مالکی، مساحت اراضی رفع تعرض شده در آبان ماه توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ۲۷۸ هکتار بوده و در آبان ماه امسال بیشترین وقوع تعرض به اراضی دولتی در استان تهران روی داده است.

کد خبر: ۲۵۹٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha