۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
دادستان کل تگزاس، دروغ «فایزر» را بر ملا کرد

دادستان کل تگزاس، دروغ «فایزر» را بر ملا کرد

دادستان کل تگزاس از فایزر به‌دلیل گزارش نادرست از کارآیی واکسن کووید۱۹ شکایت کرد.

به گزارش بازار، دادستان کل تگزاس از فایزر به‌دلیل گزارش نادرست از کارآیی واکسن کووید۱۹ شکایت کرد، این خبری بود که کن پکستون، دادستان کل تگزاس، ۳۰ نوامبر در گفت وگو با رسانه ها اعلام کرد.

کن پکستون، دادستان کل تگزاس در ۳۰ نوامبر شکایتی را علیه فایزر تنظیم کرد و طی آن ادعا کرد که اثربخشی واکسن کووید۱۹ از سوی فایزر نادرست بوده است.

براساس شکایتی که در شهرستان لوبوک تگزاس به ثبت رسیده است، فایزر نتایج آزمایش بالینی واکسن کووید۱۹ خود را اشتباه ارائه کرده است.

پکستون که یک جمهوری خواه است در بیانیه ای گفته است: «ما در جستجوی عدالت برای مردم تگزاس هستیم، که بسیاری از آنها با اجباری شدن ظالمانه واکسن مجبور به گرفتن یک محصول معیوب شده‌اند که با دروغ فروخته می‌شود. حقایق روشن است. فایزر در مورد واکسن‌های کووید۱۹ خود حقیقت را نگفته است.»

مقامات فایزر به درخواست اپک تایمز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

فایزر و شریکش BioNTech در بیانیه‌های شرکت، بر اساس آزمایش، واکسن خود را به عنوان ۹۵ درصد موثر در برابر عفونت کووید۱۹ تبلیغ کردند.

ده‌ها میلیون آمریکایی متعاقبا این واکسن را دریافت کردند.

برآورد اثربخشی، کاهش خطر نسبی برای افراد واکسینه شده در مقایسه با افراد واکسینه نشده بود.

از شرکت‌کنندگان واکسینه‌شده‌ای که هیچ مدرکی دال بر ابتلای قبلی نداشتند، ۰.۰۴ درصدشان آزمایش کووید۱۹آنها مثبت شد. از شرکت کنندگان واکسینه نشده بدون ابتلای قبلی، ۰.۹ درصد مبتلا به کووید۱۹شده بودند. این بدان معناست که ۹۵ درصد کاهش خطر نسبی وجود دارد.

به گفته پکستون، فایزر همچنین با حذف موارد ابتلا به کووید۱۹ در افراد واکسینه شده، در صورتی که این موارد قبل از گذشت هفت روز پس از دوز دوم اتفاق افتاده باشد، مردم را گمراه کرد.

در این شکایت آمده است که فایزر همچنین از فقدان شواهدی مبنی بر اینکه واکسن‌هایش افراد را در برابر انتقال ویروس محافظت می‌کند، آگاه بود، اما مکرراً اظهارات و تبلیغاتی را منتشر کرد و آن را به‌عنوان راهی برای محافظت از مردم و عزیزانشان تبلیغ کرد. به‌عنوان مثال، سازمان غذا و داروی آمریکا بارها اعلام کرد که شواهد کافی برای اینکه واکسن در برابر انتقال ویروس محافظت می‌کند، وجود ندارد.

در این شکایت آمده است: «اظهارات گمراه‌کننده فایزر این تصور نادرست را ایجاد کرد که ۹۵ درصد از دریافت‌کنندگان واکسن هرگز به کووید۱۹ مبتلا نخواهند شد.

کد خبر: ۲۵۹٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha