صدور پروانه وکالت خارج از درگاه ملی مجوزها، غیر قانونی است
رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار:

صدور پروانه وکالت خارج از درگاه ملی مجوزها، غیر قانونی است

رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار گفت: شرایط مجوز پروانه وکالت در درگاه ملی مجوزها وجود دارد و این شرایط توسط مرکز وکلای قوه قضاییه داده شده است، اما متاسفانه به طور الکترونیک صادر نمی‌شود.

به گزارش بازار، امیر سیاح افزود: کانون وکلا و مرکز وکلا خودشان به درگاه ملی مجوزها وصل نشده اند. هر مجوزی که در درگاه ملی مجوزها، شناسه و صفحه نداشته باشد، از نظر دولت بی اعتبار است و به تدریج در ادارات و بانک‌ها خدمتی به آن‌ها ارائه نمی‌شود.

رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار خاطرنشان کرد: امیدوارم مسولان و وکلای مرکز قوه قضاییه به قانون احترام بگذارند و مجوزهایشان را الکترونیک صادر کنند.

وی درباره مصوبه مجلس درباره پروانه وکالت تاکید کرد: این مصوبه به معنی انتقال کانون وکلا به زیرمجموعه وزارت اقتصاد نیست. صدور پروانه وکالت باید از طریق درگاه ملی مجوزها باشد و این ربطی به استقلال کانون وکلا ندارد.

سیاح ادامه داد: اتصال به درگاه ملی مجوزها به معنی شفاف شدن شرایط و هزینه‌های صدور و تمدید مجوزها است و با صدور مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها دیگر دستگاه‌ها حق ندارند بابت انتقال پروانه وکالت هر چقدر خواستند پول بگیرند و یا مردم را معطل صدور پروانه کنند.

وی تاکید کرد: در درگاه ملی مجوزها سیستم تصمیم می‌گیرد که اگر یک کد ملی شرایط را داشت، پروانه صادر شود و اگر شرایط را نداشت، سیستم اجازه صدور پروانه وکالت را نمی‌دهد.

رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار در پایان یادآور شد: این تنها یک پنجره واحد میان شخص و درگاه صدور مجوز است، متاسفانه هزینه‌های غیرقانونی از برخی وکلا دریافت می‌شد که باید این فضا شفاف شود تا مسیر درگاه ملی مجوزها برای متقاضیان روشن و مشخص شود.

کد خبر: ۲۵۸٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      0 0
      چطور این همه سال کانون وکلا سازمان سنجش آموزش موسسه های حقوقی کلاس های کنکور بی‌نتیجه غربال کردن انحصار طلب پول ثبت نام ما هارو پارو کردن غیرقانونی نبود؟؟؟