۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
تعلل در تصمیم‌گیری از مشکلات ناترازی منابع صندوق‌های بازنشستگی است
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی:

تعلل در تصمیم‌گیری از مشکلات ناترازی منابع صندوق‌های بازنشستگی است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به این‌که صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی تابع تصمیماتی هستند که در نظام حقوقی گرفته می‌شود، گفت: وقتی نیاز به اصلاحات اساسی است، باید این تصمیم گرفته شود.

به‌ گزارش بازار، میرهاشم موسوی روز چهارشنبه در هشتمین اجلاسیه ملی اندیشه‌ورزی بسیج جامعه کار و تولید با بیان اینکه عدالت‌محوری و قانون‌گرایی ملاک‌عمل همه تصمیم‌گیری‌ها و اصلاحات است، افزود: اساس و بنیان نظام جمهوری اسلامی بر اصل عدالت است؛ در همه تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها و اقتضائات باید عدالت و قانوگرایی را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه در مواردی که نیاز به اصلاح است باید به صورت جهادی و با روحیه بسیجی وارد میدان عمل شد، افزود: رویکرد بسیجی مغایر با دست روی دست گذاشتن بوده و نگاه آن بر مبنای حل مشکل است.

موسوی ادامه داد: زمانی که نیاز به اصلاح قوانین وجود دارد، باید با عدالت محوری و قانونگرایی دست به اصلاح بزنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: تجربه دو سال و نیم اخیر در حوزه حکمرانی تأمین‌اجتماعی نشان داد که باید قانون را محور همه فعالیت‌ها و تصمیم‌ها قرار دهیم زیرا قانون تصمیمی است که در اقتضای شرایط گرفته شده و به‌نوعی با عدالت هم نسبت دارد.

موسوی با بیان اینمکه قانون معیار عمل بوده و نظم ایجاد می کند، افزود: محوریت قانون در اخذ تصمیم‌ها با توجه به شرایط بسیار مهم است و اگر تصمیمی گرفته شد، همه باید به آن عمل کنند.

موسوی با اشاره به این‌که صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی تابع تصمیم‌هایی هستند که در نظام حقوقی گرفته می‌شود، گفت: وقتی نیاز به اصلاحات اساسی است، باید این تصمیم گرفته شود زیرا یکی از مشکلات ناترازی منابع صندوق‌ها، تعلل در تصمیم‌گیری است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم راه‌حلی برای ناترازی صندوق‌های بازنشستگی در آینده پیدا کنیم، باید به اصلاحات همه‌جانبه در همه حوزه‌های درآمدهای بیمه‌ای، در درآمد حوزه کسب و کار، در ایجاد ارزش افزوده در بنگاه‌ها و در ساختارها و مدیریت‌ها تن بدهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تاکید کرد: در جاهایی اصلاحات ساختاری ضروری است. در این دولت و با رویکرد بسیجیان و اندیشه‌ورز، باید کارهای بزرگتری انجام دهیم. در جاهایی نیاز به اصلاحات و کارهای فنی و مهندسی داریم. اصلاحات را کوچک و مقطعی نبینیم و با رویکرد کوچک وارد آن نشویم.

هاشمی خاطر نشان کرد: آینده نظام و آینده شاغلان و بازنشستگان، مثل زمان کنونی برای ما اهمیت دارد؛ باید دست به دست هم بدهیم و با این رویکرد کارهای اساسی انجام دهیم.

وی با اشاره به سیاست‌های کلان حوزه تأمین‌اجتماعی که سال گذشته ابلاغ شد، افزود: این سیاست ها فصل‌الخطاب است و تمام مسائل بازنشستگان، شاغلان، ناترازی‌ها، الزام به محاسبات بیمه‌ای و اقتضائات غیرواقعی تحمیلی به کارگران و کارفرمایان در آن دیده شده و برای آن راهکار ارایه شده است.

موسوی گفت: با همکاری خوبی که اکنون در ارکان سازمان تأمین‌اجتماعی، وزارت کار، هیات امنا، هیات‌مدیره، شرکای اجتماعی و تشکل‌های بازنشستگی و کارگری وجود دارد، ما به آینده بسیار امیدواریم و به آینده بسیار روشنی خواهیم رسید.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از این سازمان به عنوان یک دستگاه‌ تأثیرگذار در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی یاد کرد که ماموریت تسهیل گری رشد و رونق بازار کسب‌وکار را نیز بر عهده دارد و در کنار آن باید از نیروی انسانی نیز صیانت کند.

به گزارش ایرنا، سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور براساس داده‌های وجود ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه‌شده اصلی و چهار میلیون و ۲۰۰ هزار مستمری‌بگیر دارد و نسبت پشتیبانی این سازمان ۴.۲ است.

کد خبر: ۲۵۸٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha