۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
برخورد قاطع پلیس راهور با پلاک های مخدوش
معاون عملیات ترافیک پلیس راهور اعلام کرد

برخورد قاطع پلیس راهور با پلاک های مخدوش

معاون عملیات پلیس راهور با اشاره به آغاز مرحله اول طرح رفع اثر مخدوشی پلاک موتورسیکلت‌ها گفت: این طرح از دیروز در منطقه ۱۲ تهران کلید خورده و روز گذشته پلاک مخدوش هزار دستگاه موتورسیکلت رفع اثر شد.

به گزارش بازار، سرهنگ احسان مومنی روز روز چهارشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه امروز این طرح در خیابان های جمهوری، مولوی، خیام و خیابان مصطفی خمینی در حال اجراست از رانندگان موتور سیکلت خواست حتما قبل از خروج از منزل پلاک موتور سیکلت خود را بررسی و رفع اثر نمایید

سرهنگ مومنی در تشریح جزییات آغاز طرح رفع اثر از پلاک موتورسیکلت های شهر تهران توضیح داد، از روز گذشته در سطح شهر تهران طرح جدیدی به نام طرح برخورد با تخلف پوشش موتورسیکلت سواران با رویکرد رفع اثر در محل آغاز شده است که این طرح در چندین مرحله اجرا خواهد شد.

وی افزود: مرحله اول اجرای این طرح روز گذشته فقط در منطقه ۱۲ شهر تهران انجام شد و امروز نیز در خیابان های جمهوری، مولوی، خیام و خیابان مصطفی خمینی اجرا می شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: این طرح با تشکیل گروهایی متشکل از تیم های پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، عوامل انتظامی شامل یگان امداد و پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی و شهرداری تهران انجام می گردد.

وی گفت: این گروهها با حرکت در خیابان های سطح شهر، اگر با موتورسیکلت هایی که در حاشیه خیابان ها و معابر پارک شده اند و پلاک های خود را به هر طریقی (مانند زدن برچسب، زدن ماسک، استفاده از هر وسیله دیگر) پوشش پلاک و یا در پلاک موتورسیکلت دستکاری کرده اند مواجه شوند می بایست و باید در همان محل رفع اثر از پلاک صورت بگیرد.

سرهنگ مومنی افزود : پس از رفع اثر می بایست پلاک قابل خواندن و رویت کامل باشد و اعداد آن می بایست به صورت واضح در دید قرار بگیرد و البته در مرحله اول طرح بیشتر تذکر دادن و آموزشی می باشد که در هفته آتی این طرح در سراسر شهر تهران اجرا خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود : برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر فردی که پلاک خود را دستکاری نماید ۶ ماه تا یکسال حبس برای وی در نظر گرفته شده است. این طرح در مرحله اول فقط آموزشی است و جریمه و توقیف نداریم و فقط رفع اثر در مورد پلاک انجام می شود که تمیز و خوانا باشد.

وی بیان داشت: یکی از موارد پوشش پلاک تخلفات راهنمایی و رانندگی است شاید برخی افراد سود جو برای دیگر مقاصد و حتی سرقت از این پوشش پلاک استفاده نمایند. به راکبین موتورسیکلت توصیه می شود هنگام خروج از منزل اگر به هر دلیلی پلاک خود را پوشش داده اند ابتدا رفع اثر کرده و بعد در معابر شهر تهران تردد نمایند.

کد خبر: ۲۵۸٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha