۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
افزایش ۱۰۰ درصدی سطح زیرکشت محصول کلزا در استان همدان
امسال محقق شد؛

افزایش ۱۰۰ درصدی سطح زیرکشت محصول کلزا در استان همدان

همدان - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی همدان گفت: سه هزار هکتار کلزا با پیش بینی تولید شش هزارتن محصول در قالب کشت‌های پاییزه اجرا شده که سطح زیرکشت نسبت به پارسال ۱۰۰درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شهرام پرورش ظهر سه شنبه در کارگروه کشت‌های پاییزه از کشت بیش از ۵۷۰ هزار هکتار محصولات گندم، جو و کلزا در کشت پاییزه استان همدان خبر داد و اظهار کرد: با رعایت تاریخ مناسب کشت، تأمین نهاده‌های مورد نیاز، بذور اصلاح شده و ادوات مناسب زمینه تولید کمی و کیفی در استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ هزار هکتار گندم آبی و دیم با پیش بینی تولید حدود ۷۰۰ هزار تن کشت شده است، افزود: کشت ۱۴۵ هزار تن جو آبی و دیم با پیش بینی تولید ۳۰۰ هزار تن نیز انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه گفت: سه هزار هکتار کلزا نیز با پیش بینی تولید شش هزار تن در قالب کشت‌های پاییزه اجرا شده که سطح زیرکشت نسبت به پارسال ۱۰۰درصد افزایش دارد.

وی با تاکید بر اینکه طبق برآوردها ۸۰ درصد گندم آبی و ۹۸ درصد گندم دیم به صورت مکانیزه کشت می‌شود، عنوان کرد: در سال زراعی جاری ۱۷ هزار تن بذور مناسب غلات در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

پرورش به توزیع سبد کودی بین کشاورزان نیز اشاره کرد و افزود: بیش از ۷۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی در زراعی جاری تامین و تدارک شده است.

کد خبر: ۲۵۸٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha