۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
افزایش «نرخ مرگ‌ومیر» کسب‌وکارهای انگلیس

افزایش «نرخ مرگ‌ومیر» کسب‌وکارهای انگلیس

«نرخ ورشکستگی» بنگاه‌های انگلیسی در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته، همزمان «نرخ احداث» کاهشی بوده و خروج خالص کسب‌وکارها رخ داده است.

به گزارش بازار، طبق گزارش دفتر ملی آمار (ONS) بریتانیا، طی سال‌های اخیر رکورد جدیدی در زمینه ورشکستگی کسب‌وکارها در انگلستان ثبت شده است. داده‌های این مرکز نشان می‌دهد؛ تعداد بنگاه‌های ورشکسته در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به ترتیب از ۳۲۸ هزار به ۳۴۵ هزار بنگاه ورشکسته افزایش یافته است. بدین ترتیب افزایشی در نرخ مرگ‌ومیر بنگاه‌ها رخ داده که به وسیله ضرب تعداد کسب‌وکارهای ورشکسته در معکوس تعداد بنگاه‌های فعال بدست می‌آید. این نرخ در سال‌های مذکور از ۱۱.۲ درصد به ۱۱.۸ درصد افزایش پیدا کرده است. نرخ مرگ‌ومیر بنگاه‌ها از نرخ تولد یا احداث بنگاه‌ها در سال ۲۰۲۲ فراتر رفته و این پدیده از سال ۲۰۱۰ در کشور انگلیس بی‌سابقه است.

با توجه به گزارش مذبور، در سال ۲۰۲۲، در سراسر بریتانیا ۳۴۵ هزار بنگاه ورشکسته شده که افزایشی ۵ درصدی را نسبت به سال قبل از آن تجربه کرده است. این حجم از ورشکستگی شرکت‌ها از سال ۲۰۰۲ تا کنون بی‌سابقه بوده است.

لازم به ذکر است، مجموع بنگاه‌های تاسیس شده انگلستان در سال ۲۰۲۲ معادل با ۳۳۷ هزار بنگاه بوده که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. طبق آمارها، تعداد بنگاه‌های تاسیس شده در سال ۲۰۲۱ معادل با ۳۶۴ هزار بنگاه بوده است.

دادهای مرکز ملی آمار انگلیس نشان داده است که شرکت‌های حمل و نقل و انبارسازی نسبت به سایرین با چالش‌های بیشتری مواجه هستند. این بخش‌ها با نرخ مرگ‌ومیر ۲۳.۸ درصدی تقریبا دو برابر سایر صنایع ورشکسته شدند. بنگاه‌های اطلاعات و ارتباطات با نرخ ورشکستگی ۱۳.۶ در رتبه دوم قرار داشته و صنایع خدمات غذایی و صنایع خرد نیز با نرخ ۱۲.۸ درصدی در مقام سوم بیشترین ورشکستگان قرار دارند. اما شرکت‌های اطلاعات و ارتباطات علاوه بر رتبه بالای ورشکستگی، جزو شرکت‌های «پربازده» بوده‌اند. شرکت‌هایی پربازده محسوب می‌شوند که نرخ رشد متوسط سالانه آن‌ها در طی دوره سه ساله، بیش از ۲۰ درصد باشد. رشد نیز می‌تواند بر اساس تعداد شاغلان یا گردش مالی شرکت تعیین شود.

جورج دیبب (George Dibb)، مدیر نهاد مطالعات سیاستگذاری عمومی برای عدالت اقتصادی (IPPR)، گفت: از زمان پایان بحران مالی ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۲۲، چنین غلبه خروج کسب‌وکارها نسبت به ورود آن‌ها بی‌سابقه بوده است. این پدیده نمایانگر یک تهدید بالقوه در اقتصاد بریتانیا است.

وی ادامه داد: با وجود هزینه‌های بالا محصولات انرژی و حذف کمک‌های مالی دوره کرونا، افزایش آمار ورشکستگی صنایع غیرمنتظره نبود، اما بنظر می‌رسد ادامه حمایت مالی از بنگاه‌ها می‌توانست فعالیت اقتصادی بالاتر را در پی داشته باشد.

کد خبر: ۲۵۸٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha