۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
شرایط صدور پروانه ساختمانی برای دامداری های سمنان| الگوی مصرف رعایت شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تاکید کرد؛

شرایط صدور پروانه ساختمانی برای دامداری های سمنان| الگوی مصرف رعایت شود

سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تعیین شرایط صدور پروانه ساختمانی برای دامداری های استان خبر داد و گفت: کمیته تخصصی از این پس درخواست های دامداران را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا قاسمی ظهر سه شنبه در دومین جلسه شورای کشاورزی استان سمنان به میزبانی جهاد کشاورزی سمنان از تعیین ضوابط برای صدور پروانه ساختمانی واحدهای دام و طیور در خارج از حریم شهرها و روستاها خبر داد و تاکید کرد: مقرر شد کمیته تخصصی با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار تشکیل شود و موضوعات این حوزه بررسی شود.

وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی و بیمه در زمره موضوعاتی است که کشاورزان و کارگاه‌های کوچک با آن مواجه هستند، افزود: یکی از مصوبات شورای کشاورزی استان پیگیری برای حل مشکلات کشاورزان استان در این زمینه خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از طرح مدیریت توأمان آب و برق توسط وزارت نیرو خبر داد و گفت: مسائل مرتبط با قطع برق چاه‌های کشاورزی در فصول ناترازی انرژی در زمره مطالبات کشاورزان به سمع مسئولان رسیده است.

قاسمی بر ضرورت رعایت الگوی کشت و توجه به تولید محصولات اساسی و راهبردی نیز تأکید کرد و افزود: توجه به مدیریت بهینه مصرف آب و رعایت الگوی کشت و توجه به تولید محصولات اساسی و راهبردی از اولویت‌های برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان است.

وی افزود: در این راستا همچنین کشت محصولات کم‌آب‌بر و توسعه سامانه‌های نوین آبیاری به جد پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه حمایت و پشتیبانی از کشاورزان خسارت دیده روستاهای سیل‌زده منطقه کالپوش در اولویت است گفت: در این راستا نیز تهیه عوامل تولید و نهاده‌های دامی و اصلاح زیرساخت‌های کشاورزی که دچار خسارت شده‌اند نیز در دستور کار است.

کد خبر: ۲۵۸٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha