۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
ابلاغ نرخ نهایی تعرفه خدمات لوکوموتیو بعد از تصویب در شورای رقابت

ابلاغ نرخ نهایی تعرفه خدمات لوکوموتیو بعد از تصویب در شورای رقابت

نرخ نهایی تعرفه خدمات لوکوموتیو در شورای رقابت مطرح و در صورت تصویب نهایی جهت اجرا به نهادهای ذیربربط ابلاغ می‌شود.

به گزارش بازار، در سومین جلسه هیات کارشناسی حمل و نقل ریلی که در مرکز ملی رقابت برگزار شد، تعیین مؤلفه‌های مؤثر بر نرخ تعرفه لوکوموتیو بحث و بررسی شد.

جلسات هفتگی هیئت کارشناسی تا زمانی که همه مولفه‌های مورد نظر با نرخ تعرفه ارائه خدمات حمل و نقل ریلی مشخص شود، در مرکز ملی رقابت ادامه خواهد داشت؛ سپس نرخ نهایی تعرفه خدمات لکوموتیو در شورای رقابت مطرح و در صورت تصویب نهایی جهت اجرا به نهادهای ذیربط ابلاغ می‌شود.

با توجه به مصوبه ۴۶۳ شورای رقابت و به منظور تعیین و برآورد اقلام هزینه‌ای و دوره بهره برداری دستگاه‌های لکوموتیو، هیئت کارشناسی حمل و نقل ریلی در مرکز ملی رقابت تشکیل شده است.

نمایندگانی از شورای رقابت، وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و انجمن صنفی شرکت‌های حمل ونقل ریلی در این هیئت کارشناسی که در مرکز ملی رقابت برگزار می‌شود، حضور دارند.

پیش از این شورای رقابت با استناد به وجود شواهد و مستندات متعدد درباه بالا بودن درجه تمرکز در بازار لوکوموتیو و نیز نقش توأمان تصدی‌گری و تنظیم‌گری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این بازار و بر اساس بند (۵) ماده (۵۸) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، در جلسه (۴۶۳) مورخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، وجود انحصار در عرضه خدمات نیروی کشش (لوکوموتیو) را تصویب و نیاز به تعیین سازوکار مناسب برای تنظیم تعرفه خدمات لکوموتیو را متناسب با شرایط موجود، ضروری دانست.

کد خبر: ۲۵۸٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha