۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
۳ برابر نیاز بازار داخل را نخ تایر صبا تولید می کند
مدیرعامل شرکت نخ تایر صبا:

۳ برابر نیاز بازار داخل را نخ تایر صبا تولید می کند

زنجان-مدیرعامل شرکت نخ تایر صبا،ظرفیت تولید نخ نایلون را ۴۳ هزار تن برشمرد و گفت: مصرف کشور ۱۸ هزار تن است و سه برابر نیاز بازار داخل را تولید می‌کنیم و ۸۰ درصد سهم بازار را در اختیار داریم.

به گزارش بازار و به نقل از شرکت نخ تایر زنجان،حسین صنعان گفت: صنعت و تولید کشور به برکت زحمت همه اقشار حاصل شده و یکی از مهم‌ترین وظایف صنایع ایجاد اشتغال است که آسیب‌های اجتماعی را به حداقل می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه طبق تاکیدات مقام معظم رهبری توجه به موضوع اقتصاد اقتصاد مقاومتی همواره در این شرکت سرلوحه کار بوده است، تصریح کرد: تحریم‌ها باعث شد تا تهدید را به فرصت تبدیل کرده و سهم شرکت در بازار از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد ارتقا یافت و علی رغم مشکلات اقتصادی، طرح‌های توسعه اجرا شد.

مدیرعامل شرکت نخ تایر صبا ،با اشاره به اینکه شرکت در مراحلی که به نابودی نزدیک شده بود احیا شد، عنوان کرد: ۸۰ درصد مواد اولیه وارداتی بود و با اقدامات انجام شده توانست صنعت تایر کشور را سرپا نگه دارد.

صنعان با بیان این شرکت در سه محصول دانش بنیان شد، خاطرنشان کرد: تولید ایربگ بومی‌سازی شده و پلیمرهای مهندسی برای ساخت قطعات خودرو و پلی آمید ۶۶ که هزینه تولید را کاهش داده از دیگر تولیدات دانش بنیان است.

وی ظرفیت تولید نخ نایلون را ۴۳ هزار تن برشمرد و گفت: مصرف کشور ۱۸ هزار تن است و سه برابر نیاز بازار داخل را تولید می‌کنیم و ۸۰ درصد سهم بازار را در اختیار داریم.

مدیرعامل شرکت نخ تایر صبا ادامه داد: در تولید ایربگ با ۵۰ درصد ظرفیت تولید نیز ۵۰ درصد سهم بازار را داریم و استیل کورد نیز جزو محصولاتی است که به تازگی اضافه شده که با ۲۰ درصد ظرفیت کار می‌کند. وی با اشاره‌ به اینکه این شرکت ۷۰۰ نفر نیروی کار دارد، ابراز کرد: ۱۲ نفر در کنکور امسال در رشته‌های بورسیه صنعت جذب این شرکت خواهند شد.

صنعان،با بیان اینکه به دلیل محقق نشدن افزایش سرمایه توسط یکی از سرمایه‌داران با مشکل شدید نقدینگی و تامین اعتبار برای تهیه مواد اولیه برای تولید استیل کورد مواجه شدیم، تاکید کرد: توجه مسئولان به صنعت در حد شعار نباشد و اعتماد مردم به محصولات ایرانی بیشتر شود.

کد خبر: ۲۵۸٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha