۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
نزدیک شدن مواضع روسیه و ترکیه در راه اندازی هاب گازی «تراکیه»
دیلی صباح خبر داد؛

نزدیک شدن مواضع روسیه و ترکیه در راه اندازی هاب گازی «تراکیه»

نشریه دیلی صباح ترکیه از نزدیک شدن مواضع دو کشور ترکیه و روسیه در خصوص تاسیس یک هاب گازی در منطقه «تراکیه» خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ نشریه دیلی صباح ترکیه از نزدیک شدن دو کشور ترکیه و روسیه به موضعی مشترک در خصوص تاسیس یک هاب گازی در منطقه «تراکیه» خبر داد.

قرار است در این طرح، ترکیه به عنوان هاب ذخیره سازی و انتقال گاز روسیه به اروپا عمل نماید. این طرح سال گذشته برای نخستین بار توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و در راستای بازگرداندن بخشی از بازار گاز صادراتی این کشور مطرح شد.

آنکارا نیز با استقبال گسترده از این طرح سعی دارد به هاب انتقال انرژی منطقه اوراسیا و قفقاز به اروپا عمل نموده و علاوه بر افزایش اهمیت استراتژیک خود برای اروپا، سود هنگفتی از این طرح کسب نماید.

لازم به ذکر است، این طرح به عنوان یکی از گزینه های پیش روی روسیه در جایگزینی با خط لوله نورد استریم که از سال گذشته با آسیب و افت فشار جدی مواجه شده، محسوب می شود.

قرار است هاب گازی مذکور در منطقه تراکیه تاسیس شده و در سال ۲۰۲۴ به مرحله بهره برداری برسد. «اکساندر نواک» نخست وزیر روسیه نیز طی جلسه مشترک خود با مقامات ارشد دولت ترکیه که روز جمعه در آنکارا برگزار شد؛ بر ضرورت راه اندازی هرچه سریعتر این طرح تاکید کرده است. وی همچنین از عزم جدی دو شرکت گازپروم روسیه و بوتاش ترکیه برای تاسیس این هاب گازی تاکید نموده است.

کد خبر: ۲۵۸٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha