برنامه ریزی مدون و استفاده از ماشین آلات روز دنیا؛ شرط حضور صنعت نساجی در بازارهای جهانی
بازار گزارش می دهد؛

برنامه ریزی مدون و استفاده از ماشین آلات روز دنیا؛ شرط حضور صنعت نساجی در بازارهای جهانی

در حالی که چین، اتحادیه اروپا و هند برترین صادر کنندگان نساجی در ۲۰۲۲ هستند، فعالان داخلی معتقدند رقابت با کشورهای خارجی مستلزم استفاده از ماشین آلات روز دنیا است.

بازار؛ گروه صنعت: صنعت نساجی کشور طی سال های اخیر توانسته است خود را با تکنولوژی های روز به نحوی همراه سازد و به این ترتیب بخش قابل توجهی از خواسته ها و تقاضای تولید کنندگان داخل را تامین نماید. با این وجود به نظر می رسد حرکت به سمت تجهیزات و تکنولوژی های جدید در این صنعت تدوام دارد و شاید دلیل آن نیز تمایل تولید کنندگان به حضور در بازارهای بین المللی است.

صادر کنندگان برتر نساجی در ۲۰۲۲

این در حالی است که بر اساس جدیدترین گزارشات و آمارهای منتشر شده از سوی سایت آماری تحلیلی Statista در حوزه صادرات نساجی کشورهای «چین، اتحادیه اروپا، هند، ترکیه و ایالات متحده» پنج کشور برتر صادر کننده محسوب می شوند.

سایت آماری تحلیلی statista: در سال ۲۰۲۲ چین صادراتی به ارزش حدود ۱۴۸ میلیارد دلار رقم زده است و در جایگاه اول صادرکنندگان برتر منسوجات قرار گرقته است

به طوری که در سال ۲۰۲۲ چین صادراتی به ارزش حدود ۱۴۸ میلیارد دلار رقم زده است و در جایگاه اول صادرکنندگان برتر منسوجات قرار گرقته است. همچنین در این گزارش آمده است کشورهایی همچون «ویتنام، پاکستان، کره، چین تایپه و ژاپن» هم در رتبه های ششم تا دهم صادرات جای دارند. به این ترتیب به گفته کارشناسان و فعالان داخلی رقابت در بازارهای جهانی با چنین رقبایی مستلزم بهره گیری از نوین ترین تجهیزات است.

تامین مواد اولیه با کیفیت؛ اصلی ترین چالش صنعت نساجی و پوشاک

علیرضا صادقی مدیرعامل یک شرکت فعال در حوزه صنعت نساجی و پوشاک در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص ضرورت بهره گیری از تکنولوژی های جدید در این صنعت می گوید: در بخش ماشین الات بهره گیری از تکنولوژی روز بسیار اهمیت دارد و کارخانه های پوشاک ما اگر می خواهند با کشورهای خارجی در بخش تولید با کیفیت، تولید بالا و افزایش راندمان کاری، کاهش نیروی انسانی و حتی در برخی موارد برای کارهای تخصصی رقابت کنند لازم است که از تکنولوژی روز استفاده کنند و به ماشین الات به روز دسترسی داشته باشند.

او همچنین در پاسخ به این سوال که اصلی ترین چالش های صنعت چیست و تولیدات این مجموعه کدام نیاز صنعت را برطرف می کند نیز می گوید: همانطور که می دانید بزرگترین چالش صنعت، تامین مواد اولیه با کیفیت است، ضمن اینکه محدودیت در واردات ماشین الات و تکنولوژی روز خود چالش است.

فعال صنعت نساجی: با توجه به بازار خوبی که ایران و کشورهای همسایه در زمینه پوشاک دارند و قطعا پوشاک یکی از اولویت ها و فاکتورهای مهمی است که می تواند برای بازار داخلی و بازار کشورهای همسایه داشته باشیم بازار خوبی در پیش داریم

این تولید کننده افزود: از سوی دیگر یکی از چالش های دیگر صنعت بحث دانش است؛ یعنی باید سطح علمی واحدهای تولیدی ما بالاتر برود و خود را به روز کنند که کار باکیفت داشته باشد. به خصوص اینکه ارائه کار با کیفیت در طراحی، در دوخت و حتی بسته بندی بسیار مهم است.

رقابت در دنیا نیازمند داشتن برنامه ریزی مدون است

صادقی همچنین در خصوص ارزیابی بازار صنعت نساجی و پوشاک کشور معتقد است: با توجه به بازار خوبی که ایران و کشورهای همسایه در زمینه پوشاک دارند و قطعا پوشاک یکی از اولویت ها و فاکتورهای مهمی است که می تواند برای بازار داخلی و بازار کشورهای همسایه داشته باشیم بازار خوبی در پیش داریم. با این وجود تحقق این امر نیاز به برنامه ریزی خوب دارد.

او می گوید: در واقع باید مجموعه ها و ارگان های دولتی که در این بخش فعالیت دارند، اتحادیه های مربوطه و واحدهای تولید که معتبر هستند در این زمینه با هم هماهنگ و همسو باشند تا بتوانند کار باکیفیت و به روز تولید کنند که قابل رقابت با برندهای درجه یک دنیا باشد؛ یعنی اگر بخواهیم با کشورهای ترکیه، ایتالیا و دیگر کشورهایی که صاحب این سبک و صنعت هستند در زمینه پوشاک رقابت کنیم نیاز به برنامه ریزی مدون است و فکر می کنم در پوشاک و نساجی و حتی کیف، کفش و چرم این توانایی را داریم که در رتبه اول منطقه قرار بگیریم.

کد خبر: ۲۵۸٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha