۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
جامعه عشایری خدمات رایگان دامپزشکی دریافت می‌کنند
آغاز رزمایش ملی جهاد دامپزشکی؛

جامعه عشایری خدمات رایگان دامپزشکی دریافت می‌کنند

جهاد دامپزشکی از زمان تشکیل، ۳۲ رزمایش ملی با حضور مقامات ارشد سازمان دامپزشکی کشور در هر استان برگزار کرده است.

به گزارش بازار، رزمایش ملی جهاد دامپزشکی با محوریت خدمات‌رسانی به جامعه عشایری در استان فارس نیز آغاز شده و در هفته بسیج به عموم جامعه به ویژه بسیجیان، این خدمات به صورت فراگیرتر اجرا می‌شود.

مسوول هماهنگی کلیه امور مرتبط با جهاد دامپزشکی در مراسم رزمایش ملی جهاد دامپزشکی گفت: قرارگاه جهاد دامپزشکی به همت سازمان دامپزشکی کشور و با همکاری سازمان‌های امور عشایر، بسیج عشایر، سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران، با هدف ارایه خدمات رایگان دامپزشکی در مناطق صعب‌العبور و محروم، در قالب گروه‌های جهادی به ویژه برای ارایه خدمت به دام‌ها و دامداران عشایری شکل گرفته است.

امین‌ اسدی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر حل مشکلات کشور با کار جهادی اظهار داشت: خدمات جهادی دامپزشکی در قالب سه محور ارایه خدمات دامپزشکی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، پیشگیری از بیماری‌های دامی و نیز آموزش و ترویج مسایل مرتبط با دامداری‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: خدمات جهادی دامپزشکی با تشکیل گروه‌های جهادی، متشکل از اساتید دامپزشکی، دامپزشکان و متخصصان دامپزشکی بخش خصوصی و دانشجویان رشته دامپزشکی عملیاتی شده است.

مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور در همین حال افزود: هر هفته در شهرستان‌های مختلف، یک رزمایش برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این رزمایش‌ها با تمرکز بر واکسیناسیون، سمپاشی مراکز نگهداری دام، تشخیص و درمان، ترویج و آموزش روستاییان و عشایر در پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی، تاکنون توفیق ارایه بالغ بر ۲۰ میلیون خدمات رایگان دامپزشکی را محقق کرده است.

وی گفت: با توجه به استقرار دام‌های عشایری در مناطق صعب‌العبور، ارایه خدمات دامپزشکی توسط بخش خصوصی از توجیه و امکان خارج است که این موجب عدم پوشش واکسیناسیون مورد نظر برای پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مانند تب برفکی، طاعون نشخوار کنندگان کوچک و لمپی‌اسکین می‌شود.

وی درباره آثار ارایه خدمات جهادی دامپزشکی اذعان داشت: کنترل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک موجب کاهش بروز این بیماری در حیات‌وحش کشور نیز شده است و براساس بررسی‌ها نیز در مجموع شاهد کاهش چشمگیر کانون بیماری‌های متفاوت با اجرای جهاد دامپزشکی بوده‌ایم.

کد خبر: ۲۵۸٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha