۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر برگزار می‌شود
۱۸ تا ۲۰ آذر ماه؛

نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر برگزار می‌شود

نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تعامل سازنده دو کشور ایران و قطر در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش بازار، نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر در ماه جاری (۱۸ تا ۲۰ آذر) به ریاست "علی‌اکبر محرابیان"، وزیر نیرو و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و قطر در تهران برگزار می‌شود.

این اجلاس به‌صورت سالانه برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تعامل سازنده دو کشور ایران و قطر برگزار می‌شود و در آن، گام‌های جدید و مؤثری در راستای توسعه و تعمیق مناسبات دوستانه دو کشور برداشته خواهد شد.

این کمیسیون در قالب چهار کمیته تخصصی شامل کمیته تجارت (بازرگانی، صنایع و اتاق‌های بازرگانی، بانکی، گمرکی و بیمه)، کمیته زیرساخت (راه و شهرسازی، کشاورزی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و کار)، کمیته اجتماعی و فرهنگی (گردشگری و صنایع‌دستی، بهداشتی، علوم و پژوهش، قضائی و حقوق) و کمیته انرژی (آب و فاضلاب، برق و نقت و گاز و محیط‌زیست) برگزار می‌شود. در خلال آن تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌های دو کشور موردبحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و در سایه آن زمینه‌های لازم را برای پیشبرد توافق‌ها و اقدام‌های عملی فراهم خواهد شد.

در کمیته تخصصی تجارت ۱۷ نماینده، کمیته زیرساخت ۶ نماینده، کمیته انرژی ۷ نماینده و کمیته اجتماعی ۱۱ نماینده در سطح مدیران کل از همه دستگاه‌های دولتی حضور خواهند یافت.

در حاشیه این اجلاس، نمایشگاه تخصصی از دستاوردهای ایران در حوزه «صنایع مواد غذایی»، «بهداشت، درمان و دارویی»، «صنعت کشاورزی» و «دانش‌بنیان‌ها» در حوزه ستادی وزارت نیرو باهدف معرفی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در صنایع پایه برگزار می‌شود.

سال گذشته، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو به‌عنوان رئیس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر، در رأس هیئتی متشکل از مدیران عالی‌رتبه و ارشد دستگاه‌های اجرایی و هیئتی از تجار و فعالان اقتصادی، به‌منظور برگزاری هشتمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر عازم این کشور شد.

کد خبر: ۲۵۸٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha