۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
مستاجران ایلامی با اجاره بهای نجومی سردرگم شدند
یادداشت؛

مستاجران ایلامی با اجاره بهای نجومی سردرگم شدند

ایلام- «مستاجران ایلامی با اجاره بهای نجومی و بی تفاوتی مسئولان سردرگم شده اند» این جمله بخشی از یادداشت فرشته سنجیده فعال رسانه ای برای بازار است.

فرشته سنجیده؛ بازار: این روزها بحث مسکن و اجاره بها به یک مشکل بسیار بزرگ تبدیل شده است و پیامهای متعدد از طرف مخاطبان در فضای مجازی این موضوع ما را بر آن داشت در سخنی کوتاه این مشکل مهم را برای مسئولان گوشزد کرده شاید موثر واقع شود.

در شرایط فعلی معیشتی و اقتصادی حاکم بر جامعه خرید مسکن را که خیلی ها فراموش کرده اند و تنهاعده معدودی از پس آن بر می آیند آن هم با وام‌ و مشکلات خاص خودش.

اما برای اجاره مسکن که خیلی ها با آن دسته و پنجه نرم می کنند هر جا که می‌روی با قیمت‌های نجومی روبرو م یشوی که اجاره نشین ها را سرگردان و فشار روانی و اقتصادی مضاعفی را بر دوششان گذاشته است، حتی خانه های با متراژ پایین و در جاهای معمولی شهر هم آنچنان قیمتها بالاست که در این میان اجاره نشین ها مانده اند که چه کنند؟

شهروندان می گویند هیچ مسئولی هم به این وضعیت آشفته رسیدگی نمی کند، مشکل فقط اجاره بهای نجومی نیست، رهن های بسیار بالا که تهیه آن از توان بسیاری خارج است قسمت دیگر این ماجرای غم انگیز است.

مسئولان امر نباید نظاره گر این آشفته بازار مسکن و اجاره بها باشند؟ حتی آنها که مغازه اجاره کرده اند و حالا در این بازار من درآوردی اجاره ها با افزایش اجاره روبرو شده اند درآمد و شغلشان نیز با خطر مواجه شده است.

ناظر به ویژه دادستان ایلام در این موضوع در راستای احقاق حق مردم ورود کند و با کسانی که اجاره بهای غیر قانونی و سرسام آور را روی دست مردم می گذارند برخورد شود، متاسفانه در برخی موارد برخی املاکی ها نیز در این موارد مقصر هستند که امیدواریم با آنها در صورت قصور برخورد قانونی شود

در این شرایط که اجاره های بالا با حقوق های پایین، پرداخت قسط و هزینه های معمول روزانه کمر شکن است درآمد را چطور باید مدیریت کرد که با مشکل روبرو نشد؟ این مشکلات برای زوج های جوان بیشتر نمود دارد، حتی پدر و مادرهای این زوج های جوان کمک هم می کنند اما چقدر می توانند کمک کنند که خودشان نیز به مشکل برنخورند؟

مستاجران ایلامی با اجاره بهای نجومی سردرگم شدند

ناظر به ویژه دادستان ایلام در این موضوع در راستای احقاق حق مردم ورود کند و با کسانی که اجاره بهای غیر قانونی و سرسام آور را روی دست مردم می گذارند برخورد شود، متاسفانه در برخی موارد برخی املاکی ها نیز در این موارد مقصر هستند که امیدواریم با آنها در صورت قصور برخورد قانونی شود.

لزوم تسریع در طرح مهم نهضت ملی مسکن

ازدواج دیرهنگام و مشکلات مهمی چون تامین مسکن برای جوانان که موضوعی مهم در تاخیر ازدواج هستند باید توسط دولت مورد توجه فوری قرار بگیرند، چرا که مسائل اقتصادی و تامین مسکن در ابتدای زندگی مشترک مسئله مهمی است که خیلی ها ازدواج را به خاطر نداشتن آن به تاخیر می اندازند.

اگر در طرح مهم نهضت ملی مسکن نظارت و پیگیری مسئولان و سرعت عمل پیمانکاران و البته آورده های به موقع متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد قطعاً نهضت ملی مسکن می تواند در آینده ای نه چندان دور یک آرامش را به بازار مسکن و قیمت‌های سرسام آور آن بدهد و خیلی ها را صاحب خانه کند

نهضت ملی مسکن مهمترین برنامه دولت سیزدهم برای خانه دار شدن و سر و سامان دادن به بازار مسکن است،این طرح همچنان مورد توجه دولت و شخص رئیس جمهور است و در استان‌های مختلف با پیشرفت های فیزیکی کم و زیاد دارد پیش می رود.

دولت باید بیشتر از زمان فعلی این طرح مهم و ملی را مورد توجه قرار دهد، بازار مسکن و قیمت آن متاثر از شرایط بسیاری است که متاسفانه فراز و فرودهای زیادی را در سال‌های اخیر به خود دیده است و خیلی ها نه تنها در حسرت خانه دار شدن مانده اند بلکه حالا حتی از پس اجاره مسکن نیز برنمی آیند.

اگر در طرح مهم نهضت ملی مسکن نظارت و پیگیری مسئولان و سرعت عمل پیمانکاران و البته آورده های به موقع متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد قطعاً نهضت ملی مسکن می تواند در آینده ای نه چندان دور یک آرامش را به بازار مسکن و قیمت‌های سرسام آور آن بدهد و خیلی ها را صاحب خانه کند.

هرچند انتظار مردم این است که در نهضت ملی مسکن دستگاه های مختلف و به ویژه بانک‌ها متقاضیان را درگیر بوروکراسی های زمان بر اداری نکنند و با همکاری و همراهی همدیگر زمینه را برای تحقق وعده ساخت مسکن در دولت هموار کنند

کد خبر: ۲۵۷٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha