۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
وصول ۲۸ هزار میلیارد تومان از مطالبات شرکت گاز
با اقدام قوه قضائیه رقم خورد

وصول ۲۸ هزار میلیارد تومان از مطالبات شرکت گاز

با اقدامات انجام شده در یک ماه گذشته از جانب دستگاه قضایی در استان‌های بوشهر و هرمزگان، ۲۸ هزار میلیارد تومان از مطالبات شرکت ملی گاز از صنایع وصول شد.

به گزارش بازار، مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با ورود دادگستری استان، ۲۰ هزار و هشتصد میلیارد تومان از مطالبات شرکت ملی گاز ایران در راستای صیانت از بیت‌المال وصول شده بود که طی یک هفته بعد از آن ۴ هزار و دویست میلیارد تومان دیگر نیز وصول و به خزانه دولت واریز شد.

مهرانگیز افزود: مطالبات شرکت ملی گاز بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان است که پرداخت آن از جانب پتروشیمی‌ها معوق شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: دستگاه قضایی در استان به طور جد به دنبال احیای حفظ حقوق عامه و حقوق بیت المال است و ما همچنان پیگیر تحقق یافتن کامل وصول این مطالبات هستیم.

وصول مطالبات شرکت ملی گاز با پیگیری دستگاه قضایی در هرمزگان
مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این زمینه گفت: حسب گزارش‌ها و اخبار رسیده به دستگاه قضایی مشخص شد که شرکت گاز استان هرمزگان از صنایع بزرگ و استراتژیک، مبالغ قابل توجهی مطالبه مالی دارد که در صورت پرداخت نشدن به موقع این بدهی‌ها از جانب صنایع مذکور، شرکت گاز با مشکلات جدی در خدمت رسانی به مردم و در نتیجه با نارضایتی عمومی مواجه می‌شود.

وی افزود: همچنین مشخص شد بدهکاری کلان صنایع مذکور به شرکت گاز سبب شده است که این شرکت برای اتمام برخی پروژه‌ها و طرح‌های خود با چالش جدی مواجه شود.

قهرمانی تصریح کرد: دادگستری استان هرمزگان به محض اطلاع به این موضوع ورود کرد و برای جلوگیری از آسیب‌ها و پیشامد نارضایتی عمومی به دادستان مرکز استان مأموریت داد تا ضمن بررسی دقیق موضوع با برگزاری جلسه در این رابطه، پیگیری‌های لازم را انجام دهد و نتیجه اقدامات خود را با فوریت اعلام کند.

وی گفت: اکثر بدهکاران کلانِ شرکت گاز استان هرمزگان، صنایع متعلق به بخش خصوصی هستند که با پیگیری‌های دادگستری این استان، تاکنون سه هزار میلیارد تومان از شرکت‌های مذکور دریافت و به حساب خزانه دولت واریز شده است.

گفتنی است، در مجموع در طول یک ماه گذشته با پیگیری‌های دستگاه قضایی در ۲ استان بوشهر و هرمزگان، ۲۸ هزار میلیارد تومان از مطالبات شرکت ملی گاز از صنایع در استان‌های بوشهر و هرمزگان وصول شده است.

کد خبر: ۲۵۷٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha