۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
رشد بازدهی و درآمد دبالک در سال جاری

رشد بازدهی و درآمد دبالک در سال جاری

دبالک با سرمایه ۹۲ میلیارد تومانی طی عملکرد ۱۱ ماهه ۱۵۶ رشد درآمد داشته و از نظر بازدهی هم در یک ساله سهام این شرکت رشدی ۷۷ درصدی داشته است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت تولید مواد اولیه داروئی البرز بالک طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۰ آبادان ۱۴۰۲ معادل ۸۷.۴ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۸۱ درصد افزایش داشته است.
«دبالک» با سرمایه ثبت شده ۹۲ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۱ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۱۴۰۲ مبلغ ۶۳۵.۵ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۶ رشد داشته است.
در حال حاضر این شرکت مجوز افزایش نرخ هم از سازمان غذا و دارو هم دریافت کرده که بر مبنای آن سقف فروش هر کیلو از محصولات سفکسیم و گاباپنتین به ترتیب به مبلغ ۶۲۰ هزار تومان و یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده که طبق ابلاغیه جدید سازمان غذا و دارو به ترتیب به مبلغ ۶۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۹۹۵ هزار تومان افزایش یافته است و تاثیر افزایش نرخ بر کل فروش سال مالی قبل کمتر از ۴ درصد است.
در حال حاضر با آغاز فصل سرما میزان تقاضا برای دارو به ویژه آنتی بیوتیک ها افزایش می یابد به همین دلیل این شرکت در ۶ ماهه دوم سال جاری درآمد زایی خوبی خواهد داشت که سه ماه آن در سال مالی جاری و سه ماه دیگر در سال مالی آتی منعکس می شود.
شرکت البرز بالک در صورت های مالی ۹ ماهه به ازای هر سهم ۷۴ تومان سود ساخته که به نسبت ۱۲ ماهه سال گذشته عملکرد بهتری ثبت کرده و همین موضوع منجر شده که پی بر آیی سهم از ۱۰ به ۸ کاهش یابد و از آنجایی که هنوز گزارش ۱۲ ماهه سال جاری شرکت نیامده پیش بینی شده تا پایان سال شرکت به ازای هر سهم ۱۱۰ تومان سودآوری داشته باشد به همین دلیل پی بر ایی آن تا حدود ۷ کاهش می یابد.
عملکرد سهم روی تابلو هم نشان می دهد که در یک ساله حدود ۷۷ درصد و در ۹ ماهه ۳۴ درصد بازدهی مثبت داشته و در سه ماهه و شش ماهه هم به ترتیب آفتی ۲ و ۱۷ درصدی داشته که نسبت به سایر نمادهای گروه عملکرد خیلی خوبی داشته است.

کد خبر: ۲۵۷٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha