۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
پیشرفت‌های عظیمی در حوزه مالی کشورهای اسلامی در جریان است
رئیس کمیته فقهی سازمان‌ بورس و اوراق بهادار:

پیشرفت‌های عظیمی در حوزه مالی کشورهای اسلامی در جریان است

مصباحی مقدم، رئیس کمیته فقهی سازمان‌ بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: امروز شاهد پیشرفت‌های عظیمی در حوزه مالی کشورهای اسلامی هستیم.

به گزارش بازار، غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس کمیته فقهی سازمان‌ بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه امروز شاهد پیشرفت‌های عظیمی در حوزه مالی کشورهای اسلامی هستیم، تصریح کرد: طی بررسی‌های صورت گرفته در حوزه مالی اسلامی توجه به مسائل حاکمیت شرکتی، محیط زیستی و رعایت حقوق ذینفعان و توجه به مسائل فناوری در حوزه توکن سازی اهمیت روز افزونی یافته است.

وی گفت: توسعه محصولات اسلامی در راستای همگرایی ملت اسلامی موضوع محوری طی یک دهه اخیر بوده که نیاز به تعامل بین خبرگان دارد.

مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه برگزاری پانزدهمین همایش بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی نشان از توجه سازمان بورس و اوراق بهادار به همگرایی ملت اسلامی است، افزود: در ایران اقدامات قابل توجهی در راستای ابزار مالی اسلامی متناسب با مسائل فقهی صورت گرفته و این مسئله موجب می‌شود سرمایه‌گذاران نسبت به شرعی بودن اعتماد کامل را کسب کنند.

رئیس کمیته فقهی سازمان‌ بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه کمیته فقهی در سال ۲۰۰۷ میلادی آغاز به کار کرده و تا کنون ۲۷۵ جلسه برگزار شده است، گفت: مصوبات کمیته فقهی لازم الاجراست و موضوعاتی که حسب وظیفه کمیته فقهی است دراین جلسات مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد.

مصباحی مقدم در پایان گفت: در یک سال گذشته کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار اقداماتی را در حوزه ابزارهای مالی بازار سرمایه انجام داده که در این خصوص می‌توان به استمرار انتشار اوراق اجاره‌ مبتنی بر سهام، انتشار اوراق سلف قابل تحویل در دوران معین، انتشار اوراق مرابحه مبتنی بر دارایی خریداری شده (تامین مالی از محل اوراق مرابحه از محل دارایی خریداری شده)، انتشار اوراق مرابحه برای کارفرما در eps، انتشار اوراق گواهی برق‌های تجدیدپذیر، انتشار رسید برگه قابل معامله ETM و قرار داد معاوضه سوآپ انرژی اشاره کرد.

کد خبر: ۲۵۷٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha