۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
برگزاری چهارمین اجلاس گروه کارشناسان کشورهای عضو اکو
صبح امروز صورت گرفت؛

برگزاری چهارمین اجلاس گروه کارشناسان کشورهای عضو اکو

چهارمین اجلاس گروه کارشناسان کشورهای عضو اکو در تهران در خصوص کاهش خطر بلایا شروع به کار کرد.

به گزارش بازار، چهارمین اجلاس گروه کارشناسان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی موسوم به اکو در خصوص کاهش خطر بلایا با حضور مهدی رهنما «رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور» در تهران و به میزبانی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار شد.

این نشست به صورت چهار روزه و از ۵ الی ۸ آذر ماه سال جاری با حضور تمامی اعضاء از کشورهای عضو این سازمان منطقه‌ای به ویژه نمایندگانی از موسسات بین‌المللی همچون مرکز آسیایی و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا موسوم به APDIM، فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر موسوم به IRFC، مرکز آموزش و تحقیقات منطقه‌ای مدیریت خطر زلزله و تاب آوری برای غرب و آسیای مرکزی موسوم به RCECWA و مرکز منطقه‌ای اکو برای مدیریت ریسک بلایای طبیعی موسوم به ECO-RCRM در تهران برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این نشست، ارائه گزارشات و بیانیه‌های کشورها، موسسات بین المللی و دبیرخانه اکو در خصوص وضعیت اجرای طرح عملیاتی منطقه‌ای اکو در زمینه کاهش خطر بلایا و آخرین پیشرفت‌ها در کشورهای عضو اکو پیرامون این موضوع است.

بر اساس برنامه ریزی‌های بعمل آمده، در برنامه کاری این نشست چهار روزه قرار است در خصوص مواردی همچون پروژه در حال اجرا تهیه نقشه پهنه‌بندی خطر زمین لغزش موسوم به LHZ کشورهای عضو اکو، طرح جدید ارزیابی علم تغییرات آب و هوایی کواترنری پسین در منطقه کشورهای عضو اکو، طرح جدید تهیه نقشه سیل و طغیان در کشورهای عضو اکو، طرح جدید نقشه ارزیابی خطر زمین-زیست محیطی نواحی معدنی در منطقه کشورهای عضو اکو و مطرح کردن میزبانی نهمین کنفرانس وزارتی کاهش خطر بلایا موسوم به DRR توسط کشورهای عضو در سال ۲۰۲۴ بحث و تبادل نظر صورت پذیرد.

شایان ذکر است، سازمان همکاری‌های اقتصادی موسوم به اکو یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است که برای بهبود شرایط توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو تلاش می‌کند. از کشورهای عضو این سازمان می‌توان به افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ایران، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان و ازبکستان اشاره کرد.

از بخش‌های موفق سازمان همکاری اقتصادی می‌توان به همکاری در بخش انرژی‌های نو، محیط زیست، مدیریت بلایای طبیعی، مقابله با جرایم سازمان یافته، مواد مخدر، گردشگری و همچنین گسترش همکاری با سایر سازمان‌های بین‌المللی اشاره کرد.

کد خبر: ۲۵۷٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha