۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
۴۰ هزار میلیارد تومان تعهدات تأمین‌اجتماعی| پرداخت حقوق بازنشستگان بدون استقراض
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی:

۴۰ هزار میلیارد تومان تعهدات تأمین‌اجتماعی| پرداخت حقوق بازنشستگان بدون استقراض

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی، از پرداخت هشتمین ماه مستمری نزدیک به پنج میلیون نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر این سازمان بدون استقراض از نظام بانکی خبر داد.

به‌گزارش بازار، میرهاشم موسوی روز شنبه در جلسه تأمین منابع این سازمان با حضور معاونان و جمعی از مدیران این سازمان اظهار داشت: در ابتدای فعالیت این دولت و ابتدای آغاز به‌کار مدیریت جدید سازمان تأمین‌اجتماعی، ابعاد ناترازی منابع و مصارف سازمان به‌حدی بود که برخی پیش‌بینی کرده بودند دولت جدید و مدیریت جدید سازمان حتی برای چند ماه هم قادر به تأمین منابع برای پرداخت بموقع و کامل مستمری بازنشستگان نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی افزود: با همراهی دولت خدمتگزار و مجلس انقلابی، در این دوره نه تنها توانستیم بدهی انباشته بانکی به مبلغ بالغ بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان را تسویه کنیم و حتی یک روز هم در پرداخت مستمری‌ها تأخیر نداشتیم؛ بلکه در هشت ماهی که از ابتدای سال جاری تاکنون گذشته است، توانسته‌ایم تعهدات ماهانه بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومانی سازمان را بدون استقراض از نظام بانکی پرداخت کنیم.

وی افزود: استقراض بی‌رویه از نظام بانکی در یک سازمان بین‌النسلی در واقع نوعی آینده‌خواری و آینده‌سوزی بود اما با تسویه بدهی کلان ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی که از سال ۹۳ تا ۱۴۰۰ ایجاد شده بود، همچنین مدیریت مصارف و جذب بالغ بر ۲ میلیون نفر بیمه‌شده جدید در این دوره، اکنون در مسیر آینده‌سازی قرار گرفته‌ایم.

موسوی از پرداخت بخشی دیگر از مطالبات مراکز طرف قرارداد خصوصی و دولتی در هفته جاری خبر داد و گفت: این دستاوردها مدیون ایجاد یک عزم ملی در کشور برای تقویت نظام حکمرانی تأمین‌اجتماعی و حمایت و مساعدت همه ارکان نظام در این مسیر بوده است.

وی ادامه داد: در این دولت تاکنون بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی، بازپرداخت شده که هم از حیث عدد و رقم و هم از حیث کیفیت دارایی‌هایی که به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار شده، بی‌نظیر بوده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین هوشمندسازی این سازمان را یکی از اولویت‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: در مسیر هوشمندسازی تأمین‌اجتماعی، با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان توانمند کشور؛ پروژه لیست هوشمند حق‌بیمه را طراحی کردیم که این امکان را فراهم می‌کند که برخی بررسی‌ها که تاکنون در غیاب کارفرما روی لیست‌ها اعمال می‌شد و گاهی بدهی‌هایی هم براساس این کنترل‌ها برای کارفرما لحاظ می‌شد، در همان زمان تکمیل لیست انجام شود و نتیجه هم برای اصلاح لیست به کارفرما در همان زمان اعلام شود که به این ترتیب از ایجاد و انباشت بدهی‌های بیمه‌ای کارفرمایان پیشگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: در آبان ماه سال جاری ۸۰ هزار لیست حق بیمه در قالب لیست هوشمند تکمیل و به شعب سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه شده که امیدواریم به‌تدریج همه کارفرمایان از این امکان ارزشمند که اختلافات بین سازمان و کارفرمایان را به حداقل خواهد رساند، استفاده کنند.

کد خبر: ۲۵۷٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha