۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
صدور مجوز فولاد در کشور بیشتر تحت فشارهای سیاسی است
مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس:

صدور مجوز فولاد در کشور بیشتر تحت فشارهای سیاسی است

گرگان- مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس گفت: دائماً در حال مجوز دادن فولاد در شهرهایی هستیم که انرژی لازم را نداشته و صدور این مجوزها بیشتر تحت فشارهای سیاسی و بدون در نظر گرفتن برنامه آمایش سرزمینی است.

به گزارش خبرنگار بازار، احسان دشتیانه، شامگاه شنبه در نشست فردای اقتصاد در بیستمین دوره نمایشگاه بین المللی (ایران متافو ۲۰۲۳) با عنوان «ناترازی انرژی و تأثیر آن بر صنایع فولادی» اظهارکرد: تولید فولاد سبز (بر پایه هیدروژن) هزینه بر بوده و هزینه را تا چهار برابر افزایش می دهد لذا بعدی می رسد که آن چه در تولید این فولاد، پیش بینی شده محقق شود.

مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس با بیان این که تا سال ۲۰۵۰ مقرر شده که تولید براده به ۹۰۰ میلیون تن برسد، گفت: بازار فولاد آن جذابیتی که چین قول آن را داده بود نرسید هرچند که برخی کشورها از جمله هند به عنوان یک بازار جدید روی کار آمده و فولاد برخی از کشورها هم هنوز توسعه نیافته است.

وی بیان کرد: در ایران هم تولید فولاد چندین سال است که در جا می زند و در کنفرانسی اعلام کردم که چشم انداز تولید فولاد ایران ۳۰ میلیون تن است که هم اکنون ۲۸ هزار تن تولید داریم.

دشتیانه اضافه کرد: دائماً در حال مجوز دادن تولید فولاد در شهرهایی هستیم که انرژی لازم را نداشته و صدور این مجوزها بیشتر تحت فشارهای سیاسی و بدون در نظر گرفتن برنامه آمایش سرزمینی است.

مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس با اشاره به ناترازی انرژی در تولید و مصرف، بیان کرد: ما در گاز و نفت نمی توانیم کاری انجام دهیم زیرا در انحصار دولت است.

وی توضیح داد که اگر امروز نفت و گاز با تحریم ها آسیب می بینید به دلیل آن است که در انحصار دولت است و اگر شبکه توزیع در دست بخش خصوصی نبود، شرایط به این شکل نبود.

دشتیانه گفت: کل مصرف گاز فولاد ۴۰ میلیون مترمکعب و مصرف صنعت ۱۴۰ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس بیان کرد: برخی عنوان می کنند که قیمت گاز صنعت را گران کنید و این در حالی است که به ۵۰۰ میلیون مترمکعب مصرف بخش خانگی سوبسید داده می شود، سوبسید یعنی اسراف و این امر مجوز افزایش مصرف را صادر می کند.

وی همچنین با اشاره به پرت بالای گاز در شبکه تولید و توزیع گفت که اصلاح الگوی مصرف با اصلاح قیمت امکان پذیر است.

کد خبر: ۲۵۷٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha