۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
مراقبت از صنعت فولاد وظیفه مشترک دولت و بخش خصوصی است
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین:

مراقبت از صنعت فولاد وظیفه مشترک دولت و بخش خصوصی است

گرگان- مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین گفت: تولید فولاد از مزیت‌ها و پیشران‌های اقتصادی کشور است و دولت باید تلاش کند تا این مزیت و پرچم عظمت اقتصادی کشور به مخاطره نیفتد.

به گزارش خبرنگار بازار، امیر حسین نادری، شامگاه شنبه در نشست فردای اقتصاد در بیستمین دوره نمایشگاه بین المللی (ایران متافو ۲۰۲۳) با عنوان «ناترازی انرژی و تأثیر آن بر صنایع فولادی» اظهار کرد: یکی از پیشران‌های مهم اقتصادی کشور حوزه صنایع معدنی و در راس آن صنعت فولاد است که باید از آن مراقبت کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین افزود: نباید اجازه دهیم مزیت تولید فولاد در کشور از بین برود، واقعیتی تلخ که در حال حاضر با آن روبرو هستیم.

وی گفت: احداث خط تاپی از ترکمنستان به پاکستان و سپس هندوستان به عنوان دارنده حدود ۳۰ میلیارد تن سنگ آهن و یا احداث خط انرژی از قطر از مسیر امارات بیانگر آن است که مزیت تولید فولاد در جمهوری اسلامی ایران باید بیشتر مراقبت شود.

نادری بیان کرد: مشاهده می‌شود شرکت‌های فولادی در پی توسعه فعالیت‌های خود نیستند که این امر ناشی از شک و تردید برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این بخش است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین ادامه داد: صنعت فولاد پرچم عظمت کشور و یکی از پیشران‌های اقتصادی کشور است.

وی افزود: یکی از چالش‌های فراروی صنعت فولاد، رشد کوره‌های کوچک با ظرفیت مجموع ۵.۵ تا شش میلیون تن در اقصی نقاط کشور بوده که ریشه فعالیت آنها بهره‌گیری از انرژی ارزان قیمت است؛موضوعی که به یک چالش در صنعت فولاد تبدیل شده و تاب آوری صنعت فولاد را تحت الشعاع قرار داده است.

نادری اضافه کرد: در علم اقتصاد همه پارامترها به هم وابسته است اگر تصمیمی در یک بخش گرفته می‌شود در سایر اوضاع اثر آن هویدا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین با اشاره به تاثیر قیمت نازل انرژی در صنعت ساختمان گفت: بی توجهی به مقوله عایق‌بندی و سیو انرژی در ساختمان‌های بلندمرتبه ناشی از ارزان بودن انرژی است که انبوه ساز و سرمایه‌گذاران مجاب به هزینه کرد برای عایق‌بندی نمی‌شوند.

وی عنوان کرد: مثلاً اگر به دنبال اجرای دقیق قوانین در حوزه مدیریت انرژی در ساختمان‌ها هستیم باید قیمت انرژی واقعی باشد.

کد خبر: ۲۵۷٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha