مصوبه ترخیص ۱۰۰ درصدی کالاهای اساسی تمدید شود
رییس اتاق تهران خواستار شد

مصوبه ترخیص ۱۰۰ درصدی کالاهای اساسی تمدید شود

رئیس اتاق بازرگانی تهران طی نامه‌ای به دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، با اشاره به پایان مدت زمان برای ترخیص ۱۰۰درصدی کالاهای اساسی، درخواست کرد این مصوبه تا پایان سال آینده تمدید شود.

به گزارش بازار، محمود نجفی عرب رئیس اتاق بازرگانی تهران با ارسال نامه‌ای به دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا خواستار تمدید مهلت مصوبه ترخیص ۱۰۰درصدی کالاهای اساسی تا پایان سال ۱۴۰۳ شد.

نجفی عرب در نامه خود با اشاره به نقش اثرگذار مصوبه ترخیص ۱۰۰درصدی کالاهای اساسی در تسهیل واردات و کاهش مدت زمان رسوب این کالاها در گمرک از محسن رضایی خواست تا مهلت اجرای این مصوبه که در پایان آبان ماه جاری به اتمام رسیده است تا پایان سال ۱۴۰۳ تمدید شود.

رئیس اتاق تهران هم‌چنین با اشاره به اینکه این مصوبه‌ی ستاد مقابله با تحریم، در ۲۳ اسفند سال گذشته توسط شورای عالی امنیت ملی تمدید و اعتبار آن تا پایان سال آبان ماه ۱۴۰۲ تعیین شده بود، نوشت: با توجه به تاخیر حدوداً سه ماهه تخصیص و تامین ارز کالاهای اساسی، اتمام مهلت یاد شده زمینه‌ساز توقف ترخیص و بارگیری این اقلام و اختلال در جریان تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه موردنیاز تولید می‌گردد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران در پایان نامه خود به دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا نوشت: مستدعی است قبل از تشدید و بروز آثار سوء توقف خروج کالا از گمرکات، نسبت به تمدید مهلت مذکور در مصوبه مورد اشاره تا پایان سال ۱۴۰۳ دستور اقدام عاجل مبذول فرمایید.

کد خبر: ۲۵۷٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha