۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
افزایش ۹ درصدی سود هلدینگ پتروپالایش اصفهان در ۶ ماهه نخست سال
مدیر روابط عمومی پتروپالایش اصفهان مطرح کرد؛

افزایش ۹ درصدی سود هلدینگ پتروپالایش اصفهان در ۶ ماهه نخست سال

اصفهان - قدیری؛ مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان از افزایش سود ۹ درصدی این هلدینگ در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش بازار، محسن قدیری، از جمله عوامل موفقیت در سود دهی پالایشگاه اصفهان را ایجاد انضباط مالی و اجرای طرح های مختلف در شرکت های زیر مجموعه عنوان و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰میزان سود پالایشگاه اصفهان ۱۲همت بود در حالی که در سال ۱۴۰۱، سود این مجموعه به ۳۶درصد رسید.

وی با اشاره به اینکه تبدیل پالایشگاه اصفهان به پتروپالایش از عوامل موفقیت در سود دهی بالای این شرکت است، افزود: هم اکنون طرح های شرکت های تابعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان یکی پس از دیگری در مرحله بهر ه برداری قرار گرفته و همین امر سود آوری را برای پتروپالایش اصفهان رقم زده است.

سود ۱۸.۵میلیون یورویی شرکت ملاصدرا از محل فروش حلال ها

وی خبر داد: هم اکنون شرکت راهبرترابر انرژی و شرکت ملاصدرا در بخش های مختلف در حال عرضه محصولات هستند و همین امر عاملی در افزایش سود پتروپالایش اصفهان است. اکنون شرکت ملاصدرا در آبان ماه ۱۸.۵میلیون یورو فروش حلال ها را در برنامه خود ثبت کرد ؛ اکنون هریک از این شرکت ها مولد بوده و با چابکی خود درآمد زا شده اند.

وی با اشاره به اینکه اکنون شرکت اکسیر ایرانیان نیز که در بحث زنجیره ارزش نفت سفید حرکت می کند دارای دو طرح مصوب مهم است افزود: یکی از این طرح ها KHT است که بستر را برای تولید نفت سفید بدون گوگرد آماده می کند و طرح دیگر که ماموریت آن به شرکت اکسیر ایرانیان داده شده طرح تولید الکل های چرب است که برای آن، پیمانکار هم انتخاب شده است.

 طرح KHT برای پالایشگاه اصفهان ۴۰میلیون یورو در سال درآمد خواهد داشت

قدیری ادامه داد: به زودی شاهد راه اندازی طرح KHT خواهیم بود که ۴۰میلیون یورو در سال درآمد خالص برای پتروپالایش اصفهان به ارمغان می آورد دراین طرح قرار است نفت سفید دارای گوگرد پایین برای استفاده در سوخت جت و هواپیما تولید شود که هم برای تامین نیاز داخل و هم صادرات خواهد بود.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان افزود: برنامه ریزی ما این است که از سال ۱۴۰۴ دیگر اقدام به فروش نفت سفید کم گوگرد نکنیم چرا که برای تامین نیاز دیگر شرکت های مستقر در پتروپالایش اصفهان به این محصولات نیاز داریم و در واقع می خواهیم گام های تولید به تولید برداریم و با ارزش ترین و گران قیمت ترین محصولات را که برای پتروپالایش اصفهان سود دهی بالا داشته باشد را تولید کنیم.

طرح DHT برای پالایشگاه اصفهان ۱۹.۵همت سود به همراه دارد

دکتر قدیری ، باتاکید مجدد به اینکه آنچه باعث رشد سود پالایشگاه اصفهان است شامل انضباط مالی، تسریع در انجام طرح ها که باعث افزایش ضریب IRi شده است افزود: یکی از طرح های که باعث افزایش سود دهی پالایشگاه اصفهان شده است طرح DHT است که ۱۶ماه زودتر از برنامه زمانبندی به بهره برداری رسید و ۱۹.۵همت سود زودهنگام برای پالایشگاه به همراه داشت.

وی افزود: تسریع در انجام طرح ها باعث کاهش هزینه طرح ها می شود ، انجام طرح های حفظ ظرفیت و افزایش آن توسط مهندسی پالایش همواره در حال انجام است به گونه ای که ظرفیت اسمی پالایشگاه اصفهان ۳۷۰هزار بشکه در روز می باشد که این ظرفیت به ۴۰۰هزار بشکه در روز رسیده است.

مدیرعامل پتروپالایش اصفهان، در ادامه از افزایش سود ۹درصدی پتروپالایش اصفهان در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: سود خالص پتروپالایش اصفهان در ۶ماه سال قبل ۱۲ همت بود که این میزان سود در همین مدت در سال ۱۴۰۲به ۲۳ همت رسید.

پالایشگاه نفت اصفهان در صدر شرکت های سودده

قدیری تصریح کرد: در همین مدت امسال رتبه های آماری و میزان سود دهی دیگر پالایشگاه کشورهمگی دارای رشد منفی بود و تنها پالایشگاه اصفهان دارای افزایش سود ۹درصد بوده است.

وی ضمن ارائه آماری از میزان سود دیگر پالایشگاه های کشورگفت: سود پالایشگاه نفت بندرعباس در ۶ماهه سال قبل ۲۲ همت و در مدت مشابه امسال ۱۰ همت با ۵۴ درصد رشد منفی  بود؛ همچنین سود پالایشگاه نفت تهران در سال قبل ۱۶همت و درهمین مدت امسال با ۱۲همت سود و رشد منفی ۲۴ درصد مواجه بود.

مدیرعامل پتروپالایش اصفهان مطرح کرد: قطعا با بهره برداری و وارد شدن دیگر طرح های هلدینگ پتروپالایش اصفهان در زنجیره تولید، سود دهی هلدینگ پتروپالایش اصفهان افزایش خواهد یافت و ما درمدت مشابه سال آینده شاهد رشد چند برابری سود پالایشگاه اصفهان خواهیم بود

کد خبر: ۲۵۷٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha