۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
پرفروش ترین فرش دستباف برای کدام شهر است

پرفروش ترین فرش دستباف برای کدام شهر است

فرش دستباف ایران یکی از شناخته شده‌ترین و خوش‌رنگ و نگارترین فرش‌های موجود در جهان بوده که زبانزد عام و خاص است.

به گزارش بازار، فرش دستباف ایران یکی از شناخته شده‌ترین و خوش‌رنگ و نگارترین فرش‌های موجود در جهان بوده که زبانزد عام و خاص است. زمانی که به طرح و نقوش موجود در فرش‌های دستباف نگاه می‌کنیم، می‌توانیم شاهد خلاقیت، ذوق و سلیقه باشیم. فرش‌های دستباف در شهرهای مختلفی بافته می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به کاشان، تبریز، اصفهان، مشهد، قم، کرمان و... اشاره کرد. در طرح‌های اجرایی شده می‌توان هم نقوش سنتی و هم مدرن و کلاسیک را شاهد بود و باتوجه به سلیقه خود انتخابی عالی را تجربه کرد. طرح‌های بسیاری وجود دارند که توانسته‌اند به شهرت جهانی دست یابند که از جمله آن‌ها می‌توان لچک و ترنج را نام برد. فرش دستباف باید ویژگی‌های ممتاز بسیاری داشته باشد که با بررسی ویژگی‌های هر کدام می‌توان به این سوال پاسخ داد که پرفروش‌ترین فرش دستباف برای کدام شهر است؛ شهر تبریز پرفروش‌ترین فرش دستباف را به خود اختصاص داده است.

ویژگی های فرش دستباف

شهرهای بسیاری در ایران وجود دارند که سالانه تعداد بالایی از فرش‌های دستباف باکیفیت و چشم‌نواز را بافته و روانه بازار می‌کنند. از جمله این شهرها می‌توان به فرش تبریز، کاشان، اصفهان، مشهد، قم، ترکمن و... اشاره کرد که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و شما را متحیر می‌سازند؛ اما پرفروش‌ترین فرش دستباف برای کدام شهر است؟ سوالی که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول می‌کند. باید دانست که یک فرش دستباف مرغوب و عالی چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوان نتیجه‌ای مناسب در زمینه پرفروش‌ترین فرش و همچنین بهترین شهر کسب کرد. در ادامه به برخی از ویژگی‌های فرش دستباف مرغوب می‌پردازیم تا بتوانیم نتیجه‌ای مناسب را به دست آوریم.

  • فرش مرغوب باید گره‌های سالمی داشته باشد تا کیفیت بالای آن را نشان دهد. معمولاً فرش‌هایی که گره‌های پاره شده دارند نمی‌توانند از دوام مناسبی برخوردار باشند.
  • رنگ الیاف به‌ کار رفته و تاروپود فرش دستباف می‌تواند حاکی از فرشی مرغوب یا نامرغوب باشد. فرش براق و چشم‌نواز کیفیتی بسیار بالا دارد.
  • طرح و نقوش به‌ کار رفته باید خلاقانه، جذاب و متفاوت باشد و رنگ‌های چشم‌نواز و مناسبی در آن به کار رفته باشند. هرچه فرش دستباف با دقت و ظرافت بافته شود می‌تواند جلب توجه کرده و جزء پرفروش‌ترین‌ها قرار بگیرید.
  • پرز دادن فرش دستباف امری طبیعی است؛ اما باید توجه داشته باشید که هرچه فرش مربوطه کمتر پرز دهد کیفیت بالاتری خواهد داشت و نخ و الیاف به‌ کار رفته در آن مرغوب‌تر است.
  • هرچه فرش پرتراکم‌تر باشد به مرغوب بودن و کیفیت بالا می‌انجامد. در واقع این نوع فرش‌ها دوام و ماندگاری بالایی دارند و در برابر عوامل خارجی مقاوم هستند.

پرفروش ترین فرش دستباف برای کدام شهر است

فرش دستباف مرغوب هر شهر

مردمان ایران زمین با هنر و استعدادی که دارند می‌توانند فرش‌های دستباف باکیفیت و مرغوبی را ببافند که باعث متحیر ساختن جهانیان ‌شود. هر شهر، کیفیت فرش ارائه شده متفاوتی دارد و در هر قسمتی می‌تواند خوش بدرخشد. در ادامه به بررسی پرفروش‌ترین فرش دستباف در فروشگاه فرش دستباف در هر شهر می‌پردازیم.

نام شهر

توضیحات

فرش دستباف تبریز

مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین فرش‌ها در تبریز وجود دارند که می‌توان کیفیت بالا را در نقوش، رنگ‌های به‌ کار رفته، تاروپود، گره‌ها و... مشاهده کرد. وجود رج‌شمارهای بالا و طرح‌های زیبا بیننده را شگفت‌زده می‌کند. همچنین در فرش‌های دستباف تبریز می‌توان شاهد ایجاد سایه‌روشن بوده که چشم‌نوازی آن را دوچندان می‌نماید.

فرش دستباف کاشان

در کاشان سالیان سال است که فرش دستباف زبانزد بوده و همچنان مردمان این شهر فرش‌های باکیفیت بسیاری را تولید می‌کنند. بیشتر طرح‌های بافته شده لچک و ترنج هستند و علاقه‌مندان ترنج می‌توانند فرش دستباف کاشان را برگزینند.

فرش دستباف قم

فرش دستباف ابریشم قم یکی از معروف‌ترین فروش‌های موجود در سطح جهان است که مخاطبان بسیاری دارد. بافت فرش‌ها و قالی‌هایی با رج‌شمارهای بالا که فرش‌های اعجاب‌انگیزی را به نمایش می‌گذارند.

فرش دستباف ترکمن

طرح‌های مورد استفاده در فرش‌های ترکمن برگرفته از نقش‌های قدیمی بوده که گل یا طرح‌های هندسی هستند. معمولاً فرش‌های دستباف ترکمن درشت باف هستند و تاروپود، بافته شده از پشم گوسفند است که در کمتر جایی از ایران می‌توانید این جنس تاروپود را شاهد باشید.

فرش دستباف کرمان

فرش بافی در کرمان تاریخچه دیرینه‌ای دارد و اغلب از گل، درخت و برگ در نقوش آن‌ها استفاده می‌شود. ترکیب رنگی موجود در فرش‌های دستباف کرمان بسیار شاد و اصولی مورد استفاده قرار می‌گیرد و شما با شادترین فرش‌های ایران روبه‌رو خواهید شد.

فرش دستباف اصفهان

معمولاً در فرش‌های دستباف اصفهان از رنگ‌های گرم استفاده می‌شود که سبب چشم‌نواز شدن آن‌ها خواهد شد. هماهنگی رنگ‌ها در فرش‌های دستباف اصفهان زیبایی آن‌ها را دوچندان می‌کند و اثری فاخر را برجای می‌گذارد.

فرش دستباف مشهد

در بافت فرش‌های دستباف مشهد از مرغوب‌ترین مواد اولیه استفاده شده و شما بی‌شک با فرشی باکیفیت روبه‌رو می‌شوید. از این‌رو ماندگاری فرش‌های دستباف مشهد بالا بوده و شما می‌توانید از آن به مدت طولانی بهره ببرید.

سخن پایانی

باتوجه به ویژگی‌های ممتاز فرش دستباف که باید به تاروپود آن، کیفیت نخ، گره‌ها، طرح و نقوش خلاقانه، استفاده متناسب رنگ‌ها در کنار یکدیگر، براق بودن فرش و... توجه کرد، می‌توان به نتیجه‌ای اصولی دست یافت. فرش‌های دستباف بسیاری در شهرهای مختلف نظیر اصفهان، قم، مشهد و... بافته می‌شوند که همگی بسیار ارزشمند و اعجاب‌انگیز هستند؛ اما شهر تبریز پرفروش‌ترین فرش دستباف را دارد و سالانه تعداد بالایی فرش روانه بازار می‌کند. بافت اصولی و استفاده از مواد مرغوب و باکیفیت باعث شده تا طرفداران فرش تبریز افزایش یابند. طرح‌های متنوع اعم از اسلیمی ترنج‌دار، اسلیمی لچک‌دار، طرح باغی یا گلستانی، طرح شکارگاه و... از جمله مواردی هستند که شما را متحیر می‌سازند.

کد خبر: ۲۵۷٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      1 0
      فرش دستباف ایران عالیه عالی ست اما متاسفانه قدرت خرید ندارم من خودم خیلی خیلی زیاد فرش دستباف ایرانی را دوست دارم
    • آرش تقوایی IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      7 6
      شما وقتی سواد یه کاری و نداره لطفا مقاله ننویس. کلا وقتی اطلاعات از فرش نداری مجبور نیستی اطلاعات غلط به مردم بدی. فرش با کیفیت جیریا و ساروق و مشک آباد و غیاث اباد اراک و بیجار سنندج هست و شرکت فرش مشهد هستند تابلو فرش تبریز ابریشم قم
      • الهام IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
        3 0
        نقشه سالاری تبریز به نام هست در فرش فکرکنم شما اطلاع نداری از بازار فرش ایران
    • TR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      3 1
      پس فرش دست بافت قشقایی چی شد؟؟؟ اصیل ترین و دست بافت ترین فرش که آوازه جهانی داره فرش قشقایی هست که متاسفانه شما از قلم انداختید...
    • علی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      1 3
      بهترین فرش ها برای استان مرکزی (جیریا_ساروق_تفرش رودبار_فراهان)تمام فرشهاشون بارنگ طبیعی رنگرزی میشه بابقی فرشها رنگ پشمشون شیمیایی هستش
    • محمد فرشباف IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      0 0
      من یک رفوگر فرش هستم بیشتر از ۱ قرن است اجداد من در کار فرش بودن نسل به نسل این کار به من رسیده، همه ای فرش های ایران از هر شهر و روستا بینظیرن ، اصلا نمیشه گفت کدوم فرش بهترینه، با تشکر?