۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۳
۱۷۷۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در گلستان محقق شد
مدیرکل امور مالیاتی گلستان:

۱۷۷۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در گلستان محقق شد

گرگان- حاجی مشهدی، مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در استان گلستان محقق شده است.

قربان حاجی مشهدی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: بر اساس برنامه تکلیفی و سهمیه مشخص شده برای استان گلستان باید طی هفت ماه نخست امسال هزار و ۷۱۲ میلیارد تومان مالیات در استان گلستان وصول می‌شد.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان ادامه داد: با تلاش همکاران و همراهی موثر مردم شاهد رشد ۱۰۳ درصدی این عدد تکلیفی در گلستان بودیم و میزان مالیات محقق شده در استان گلستان به رقم هزارو ۷۷۰ میلیارد تومان رسید.

وی گفت: از مبلغ مالیات وصول شده در استان گلستان ۳۳ درصد سهم مالیات بر ارزش افزوده و ۶۷ درصد متعلق به مالیات‌های مستقیم بوده که در هفت ماه نخست امسال وصول شده است.

حاجی مشهدی بیان کرد: در مجموع ۲۸ درصد از مالیات‌های وصولی ناشی از پرداخت مالیات توسط اشخاص حقوقی غیردولتی و شرکت‌ها، هشت درصد مالیات پرداخت شده توسط کارکنان دولت، ۲۳ درصد از کارکنان بخش خصوصی، ۲۲ سهم مشاغل و الباقی به مالی مالیات بر ارث مستغلات و نقل و انتقال سهام تعلق دارد.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: در هفت ماه نخست امسال ۲۳۸ میلیارد تومان از محل عوارضی ناشی از مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های دارای روستای بدون دهیار پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: ۱۲۹ میلیارد تومان سهم شهرداری‌ها، ۱۰۹ میلیارد تومان سهم دهیاری‌ها و ۷۹۰ میلیون تومان به روستاهای فاقد دهیار و فرمانداری‌های این شهرستان‌ها پرداخت شده است.

حاجی مشهدی گفت: طی هفت ماه نخست امسال ۷۲ میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان استان گلستان کمک مالی شده که که این رقم در مدت مشابه سال قبل فقط ۴۵ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان عنوان کرد: از محل سهم ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به اداره کل آموزش و پرورش گلستان و اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان هم پرداخت شده است.

کد خبر: ۲۵۷٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بازنشسته IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      0 0
      جناب حاجی مشهدی عزیز،درگرگان مطب هرپزشکی رفتیم منشی طلب پول نقدبابت ویزیت کرد،لطفاًرسیدگی کنید