۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
تأمین آب پایدار روستایی خراسان شمالی نیازمند ۹۰۳میلیارد تومان اعتبار است/ تنش آبی در ۲۹۰ روستا
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی:

تأمین آب پایدار روستایی خراسان شمالی نیازمند ۹۰۳میلیارد تومان اعتبار است/ تنش آبی در ۲۹۰ روستا

بجنورد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اعتبار مورد نیاز برای تأمین آب پایدار روستایی خراسان شمالی را ۹۰۳ میلیارد تومان ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامحسین ساقی ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار داشت: از مجموع این تعداد روستاهای دارای تنش در استان تعداد ۷۳ روستا در شهرستان اسفراین ، ۶۱ روستا در شهرستان بجنورد، ۵۹ روستا در شهرستان مانه و سملقان، ۳۶ روستا در شهرستان راز و جر گلان، ۳۴ روستا در شهرستان شیروان، ۱۱ روستا در شهرستان گرمه، ۹ روستا در شهرستان فاروج و هفت روستا در شهرستان جاجرم نیز با تنش آبی مواجه‌اند.

وی با بیان اینکه برای تأمین آب پایدار در این روستاها اعتباری بالغ‌بر ۹۰۳ میلیارد تومان نیاز است، افزود: برای شهرستان اسفراین اعتباری بالغ ‌بر ۲۳۷ میلیارد تومان، شهرستان بجنورد ۱۸۲ میلیارد تومان، شهرستان شیروان ۱۰۴ میلیارد تومان، شهرستان جاجرم ۳۴ میلیارد تومان، شهرستان مانه و سملقان ۱۳۱ میلیارد تومان، شهرستان فاروج ۹۳ میلیارد تومان، شهرستان گرمه ۲۹ میلیارد تومان و شهرستان راز و جر گلان ۹۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: برای رفع مشکل تنش آبی باید ۶۷ روستا به سد شیرین دره، ۱۰۶ روستا به سد بیدواز، ۵۵ روستا به سد چندبیر و ۱۳ روستا نیز از سد موجود در مانه بهره‌مند شوند.

ساقی با اشاره به رونمایی از سند تأمین آب پایدار روستایی استان در این نشست نیز گفت: با تهیه این سند در صدد هستیم تا اقدامات لازم ازجمله احداث خطوط انتقال آب، مخازن ذخیره آب، شبکه توزیع آب و ایجاد ابنیه موردنیاز برای برخورداری تعداد روستاهای دچار تنش آبی در استان به منابع آبی پایدار تا پایان سال ۱۴۰۵ انجام شوند.

کد خبر: ۲۵٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha