۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
برای حضور بخش خصوصی در ساخت‌وساز فراخوان می دهیم| امیدوارم روزی همه مستاجران صاحبخانه شوند!
وزیر راه و شهرسازی:

برای حضور بخش خصوصی در ساخت‌وساز فراخوان می دهیم| امیدوارم روزی همه مستاجران صاحبخانه شوند!

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید برای حضور بیشتر بخش خصوصی برای ساخت‌وساز مسکن فراخوان بدهیم گفت: مجوز ایجاد چندین شهرک خصوصی تا پایان سال صادر می‌شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مهرداد بذرپاش در جریان افتتاح از پروژه‌های مسکونی و روبنایی وزیربنایی شهر جدید اندیشه با اشاره به اینکه برای همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مسکن باید جدی تر عمل کرد گفت: ساخت و تولید مسکن با مدل های مختلف سیاست دولت است. امروز حدود ۱.۹ میلیون واحد نهضت ملی مسکن در مدل های مختلف در حال ساخت است.

ساخت و تولید مسکن با مدل های مختلف سیاست دولت است. امروز حدود ۱.۹ میلیون واحد نهضت ملی مسکن در مدل های مختلف در حال ساخت است

او ادامه داد: در طی این سال‌ها حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید اندیشه احداث شده و جمعیت مناسبی در این شهرها ساکن شده است و در جریان بازدید امروز از شهر جدید اندیشه بیش از ۹۸۰ واحد مسکونی در مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید، بانک مسکن و بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

بذرپاش از صدور مجوز چندین شهرک خصوص تا پایان سال خبر داد و گفت: یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی تولید هرچه بیشتر مسکن است و یکی از نقاط هدف برای تولید مسکن، شهرهای جدید است. برنامه‌ریزی شده تا در کنار ساخت و عرضه بیشتر مسکن، مدیریت بازار مسکن نیز با عرضه بیشتر انجام شود.

در ایجاد شهرک‌های خصوصی مشارکت بیشتر بخش خصوصی مورد تاکید است و مقرر شده است با مدل‌های جدید و جذاب میزان مشارکت بخش خصوصی را در فرآیند تولید مسکن تقویت کنیم

وی افزود: در ایجاد شهرک‌های خصوصی مشارکت بیشتر بخش خصوصی مورد تاکید است و مقرر شده است با مدل‌های جدید و جذاب میزان مشارکت بخش خصوصی را در فرآیند تولید مسکن تقویت کنیم. در حال حاضر نیز مجوز یک شهرک خصوصی صادر شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا دهه فجر امسال تعداد قابل ملاحظه ای واحد مسکونی در سراسر کشور از جمله شهر جدید اندیشه در قالب مشارکتی به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: بخشی از این پروژه ها در مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید و بانک مسکن به بهره برداری می رسد. همچنین این سیاست در سایر شهرهای جدید سراسر کشور از جمله پردیس و سایر شهرهای استان تهران در حال برنامه ریزی و اجراست.

باید برای حضور بیشتر بخش خصوصی برای ساخت‌وساز مسکن فراخوان بدهیم. امروز حدود ۱۰۰۰ واحد مسکونی مشارکتی در شهر جدید اندیشه به بهره برداری رسید

بذرپاش با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی در کیفیت ساخت و حجم و تعداد واحدها، تاثیر جدی دارد ادامه داد: باید برای حضور بیشتر بخش خصوصی برای ساخت‌وساز مسکن فراخوان بدهیم. امروز حدود ۱۰۰۰ واحد مسکونی مشارکتی در شهر جدید اندیشه به بهره برداری رسید.

بخش مسکن سودده است و در تلاش هستیم برای بخش خصوصی زمینه حضور در کشورهای دیگر را فراهم کنیم

وی ادامه داد: بخش مسکن سودده است و در تلاش هستیم برای بخش خصوصی زمینه حضور در کشورهای دیگر را فراهم کنیم. اخیرا کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان برگزار و قرارداد ساخت جاده به ارزش حدود نیم میلیارد دلار امضا شد.

وی با بیان اینکه آورده ما در دولت زمین و تسهیلات است، خاطر نشان کرد: با حضور بخش خصوصی عملیات ساخت مسکن در کشور سرعت می گیرد. امیدواریم به روزی برسیم که همه مستأجران را خانه دار کنیم.

وی با یادآوری ساخت ۲۷ شهرک در سواحل کشور، افزود: باید مدل های جذابی را تهیه کنیم تا بخش خصوصی برای حضور در ساخت‌وساز ترغیب شود. کاهش قیمت مسکن در درجه اول از تولید مسکن عبور می کند. یکی از کارهای انجام شده باعث کاهش قیمت مسکن، تولید مسکن بوده است.

کد خبر: ۲۵۷٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha