۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
تسلط بر زبان و فرهنگ کشورها امری مهم برای سفیران ایرانی است
نایب رییس اتاق بازرگانی گرگان:

تسلط بر زبان و فرهنگ کشورها امری مهم برای سفیران ایرانی است

گرگان- چوپانی، نایب رییس اتاق بازرگانی گرگان گفت: سفرای ایرانی در کشور ها باید به زبان و فرهنگ کشور ها مسلط باشند زیرا این امر به ایجاد دیپلماسی اقتصادی بین کشور ها کمک بسزایی می کند.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برای بهره مندی اقتصادی از ظرفیت کشورهای دیگر باید سفیران ایرانی به زبان و فرهنگ کشورها تسلط کافی داشته باشند، این امر روابط دیپلماسی را بین کشور ها ارتقا می دهد.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: عدم تسلط سفیران به فرهنگ و زبان کشورها روابط دیپلماسی را محدود می کند که این امر با سخنان رهبر انقلاب مبنی بر افزایش روابط بین ایران و دیگر کشورهای همسایه مغایرت دارد.

وی با بیان این نکته که ایجاد روابط دیپلماسی با کشور های همسایه می تواند موجب بهره مندی از ظرفیت دریای خزر شود، بیان کرد: نباید از جریان آب ۸۷۰ هزار مترمکعبی دریای خزر در گلستان غافل شد بلکه با رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت در سواحل دریای خزر می توانیم روزانه یک میلیون لیتر آب شیرین تولید کرد.

چوپانی تصریح کرد: ۹۵ درصد آب گلستان از آب سفره های زیرزمینی و چاه های عمیق تامین می شود که سالانه سطح آن افت پیدا می کند در نتیجه پروژه آب شیرین کن طرحی مهم برای استان محسوب می شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان اضافه کرد: باید اهمیت برداشت آب از دریای خزر را به دولت متذکر شد.

چوپانی با اشاره به خشک شدن رودخانه های استان، یادآورشد: در گذشته با ورود آب رودخانه ها به خلیج گرگان تصفیه طبیعی در این منطقه رخ می داد اما با خشک شدن رودخانه ها خلیج گرگان حالت مرداب گونه به خود گرفته است.

به گفته وی، دولت بر خلیج گرگان سرمایه گذاری کرده و در حال لایروبی این منطقه است اما این منطقه به توجه بیشتری نیاز داشته تا زیرساخت لازم برای بهره برداری از آن فراهم شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان بیان کرد: بخش خصوصی بارها آمادگی خود را اجرای پروژه های مهم در کشور اعلام کرده و نیاز به همراهی بخش دولتی دارد.

کد خبر: ۲۵۷٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha