۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
کارزار تحریم فزاینده محصولات اسرائیلی پس از حملات به غزه

کارزار تحریم فزاینده محصولات اسرائیلی پس از حملات به غزه

درمیان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین، محصولات و برندهای ساخت این رژیم یا شرکت‌هایی که از آن حمایت می‌کنند با تحریم‌های فزاینده‌ای مواجه شده‌اند.

به گزارش بازار، شرکت‌های غربی چون مک‌دونالد، کوکاکولا، استارباکس و کی‌اف‌سی که حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند در کشورهایی چون مصر، اردن و ترکیه با تحریم از سوی مردم مواجه شده‌اند.

در مصر و اردن تحریم شرکت‌های غربی حامی اسرائیل احساس می‌شود و نشانه‌هایی وجود دارد که این کارزار درحال گسترش در سایر کشورهای عربی جمله کویت و مراکش است.

با گسترش کارزار تحریم محصولات و برندهای اسرائیل، فهرست ده‌ها شرکت و محصول غربی حامی اسرائیل در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده و از مردم خواسته شده است که محصولات محلی را جایگزین این کالاهای غربی کنند.

در مصر، جایی که به دلیل محدودیت‌های امنیتی احتمال کمی برای حضور مردم در خیابان‌ها وجود دارد، برخی تحریم را بهترین یا تنها راه برای رساندن صدای خود در مخالفت با رژیم صهیونیستی می‌دانند.

در اردن، افراد طرفدار تحریم اسرائیل وارد شعبه‌های مک دونالد و استارباکس می‌شوند تا مشتریان را تشویق به عدم خرید از این مراکز کنند.

بررسی عصر سه‌شنبه هفت شعبه استارباکس، مک‌دونالدز و کی‌اف‌سی در شهر کویت، نشان داد که این برندهای آمریکایی تقریبا هیچ مشتری نداشتند. یکی از کارگران در یکی از شعب استارباکس گفت که سایر برندهای آمریکایی نیز تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

یکی از کارگران شعبه استارباکس در رباط، پایتخت مراکش، گفت که تعداد مشتریان این هفته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۵۷٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha