۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
استانداری‌ها در محوریت وصول مالیات قرار گیرند/ جلوگیری از فرار مالیاتی
‌ مدیرکل دفتر حوزه ریاست و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی:

استانداری‌ها در محوریت وصول مالیات قرار گیرند/ جلوگیری از فرار مالیاتی

سمنان- مدیرکل دفتر حوزه ریاست و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی با تأکید بر لزوم جلوگیری از فرار مالیاتی گفت: استانداری‌ها در محوریت وصول مالیات با اصول قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار بازار، الله محمد آقایی پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در محل استانداری بابیان اینکه در بحث وصول با اصول مالیات، استانداری‌ها باید محور باشند، اظهار داشت: باید از وصول مالیات‌های واقعی از مؤدیان حمایت کرده و برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی اهتمام ویژه‌ای بورزند.

وی با اشاره به شرایط فعلی کشور و تحریم‌های ظالمانه آمریکا و مسائل مربوط به شیوع کرونا بیان کرد: سازمان امور مالیاتی دوران سختی را در شرایط کنونی می‌گذراند و تقریباً می‌توان گفت وصول مالیات از درآمدهای ایجادشده یکی از راهکارهای مهم در تأمین منابع مالی دولت است.

سازمان امور مالیاتی بیشترین تأثیرپذیری را در شیوع کرونا داشت
مدیرکل دفتر حوزه ریاست و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی کشور بابیان اینکه این سازمان در شرایط شیوع کرونا جزو دستگاه‌هایی بود که بیشترین تأثیرپذیری را داشت، خاطرنشان کرد: تلاش مدیران حوزه مالیاتی وصول مالیات از سود درآمدها است.

آقایی با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط موجود کشور، اگر رشدی در این خصوص مشاهده می‌شود مربوط به وصول مانده‌های گذشته است نه فشار به مردم و درآمدهای نامعقول، افزود: باید تلاش کنیم تا تمام مردم به واقعیت مهم اعتقاد پیدا کنند که مالیات باج و پول ظالمانه نیست.

وی مالیات را یکی از حقوق جامعه بر افراد عنوان کرد و گفت: امروز به‌واسطه‌ تحریم‌های ظالمانه آمریکا، فرصت تاریخی و مغتنمی ایجادشده است تا وابستگی خود را از درآمدهای نفتی قطع کنیم.

کد خبر: ۲۵٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha