۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
اقدام مهم دولت برای تامین مالی تولید| ترکیب شورای راهبری صندوق‌های تضمین تعیین شد
وزیر اقتصاد اعلام کرد

اقدام مهم دولت برای تامین مالی تولید| ترکیب شورای راهبری صندوق‌های تضمین تعیین شد

وزیر اقتصاد با بیان اینکه شورای راهبری صندوق‌های تضمین برای ایجاد تنوع در روش‌های تامین مالی تولید ایجاد شده است، گفت: آیین‌نامه صندوق‌های تضمین امروز در هیات وزیران مصوب شد.

به گزارش بازار، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هایت دولت، در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب آیین نامه صندوق‌های ضمانت صادرات، گفت: یکی از بهترین روش‌های تامین مالی شرکت‌های تولیدی به‌ویژه در زمانی که کشور با شرایط تنگنای اعتباری، تسهیلات و محدودیت‌های بانکی مواجه است، ضمانت‌نامه‌هایی است که بسیار به کار تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور می‌آید و ما هر چقدر بتوانیم ضمانت‌نامه‌های بیشتری صادر کنیم، قدرت مالی تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما افزایش پیدا می‌کند. این صندوق‌های ضمانت در بسیاری از کشورها نقش محوری دارند از کره جنوبی تا مالزی و ترکیه، فقط در آلمان ۶۷۰ میلیون یورو ضمانت‌نامه‌هایی است که توسط این موسسات برای شرکت‌های تولیدی صادر شده است.

آیین‌نامه صندوق‌های تضمین امروز در هیات وزیران مصوب شد، شورای راهبری صندوق‌های تضمین با ریاست وزیر اقتصادی و با عضویت رئیس سازمان برنامه، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صمت و وزیر ارتباطات و دو سه عضو دیگر به عنوان رئیس سازمان بورس و رئیس بیمه مرکزی در کشور ایجاد می‌شود.

خاندوزی افزود: با ایجاد این شورای راهبری صندوق‌های تضمین امیدواریم در ماه‌های پایانی امسال و به‌ویژه سال ۱۴۰۳ که مصوبات رسما ابلاغ و اجرایی خواهد شد بتوانیم روش‌های تامین مالی تولید را برای صادرکنندگان کشور متنوع کنیم که فقط گرفتار مسیرهای بانکی و تسهیلاتی در کشور نباشند.

کد خبر: ۲۵۷٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha