۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
ایجاد شرکت های دانش بنیان برای تجاری‌سازی تولیدات ساختمانی
سازمان نظام مهندسی ساختمان پیگیری می کند؛

ایجاد شرکت های دانش بنیان برای تجاری‌سازی تولیدات ساختمانی

زنجان- رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به ظرفیت بالقوه‌ ۶۰۰ هزار عضو این سازمان در سطح کشور، گفت: ایجاد شرکت های دانش بنیان برای تجاری‌سازی تولیدات ساختمانی پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حمزه شکیب شامگاه سه‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی با ارکان و پیشکسوتان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان در محل این سازمان گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان با ۶۰۰ هزار عضو در سراسر کشور، از ظرفیت بالقوه‌ای برخوردار است.

وی ابراز کرد: شناسنامه فنی و ملکی در برنامه هفتم توسعه به تصویب رسیده و صدور شناسنامه فنی و ملکی به صورت قانون درآمده و شهرداری‌ها نمی‌توانند بدون شناسنامه فنی پایان کار صادر کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، برگزاری همایش‌هایی در حوزه‌هایی مثل مقاوم‌سازی، حریق و سایر موضوعات را از رویکردهای آموزشی شورای مرکزی اعلام کرد و افزود: تلاش می کنیم مجله علمی با امتیاز علمی و پژوهشی برای شورای مرکزی اخذ کنیم.

شکیب تاکید کرد: در صدد هستیم به حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان ورود پیدا کنیم و تعدادی شرکت توسط مهندسان در استان‌ها راه اندازی کنیم تا به دستاوردهایی در حوزه فناوری‌های نوین دست یافته و آن را تجاری‌سازی کنیم.

وی ارتقای کیفیت ساخت و ساز را هدف مهم این سازمان خواند و گفت: ما باید به حفظ این سرمایه‌ها کمک کنیم و طول عمر مفید ساختمان را افزایش دهیم تا در برابر حوادث طبیعی مثل زلزله مقاومت کافی را داشته باشند.

کد خبر: ۲۵۶٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha