۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
سازوکار کاهش نیم واحد درصدی مالیاتی کارفرمایان مشخص شد
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور؛

سازوکار کاهش نیم واحد درصدی مالیاتی کارفرمایان مشخص شد

نمایندگان مجلس ساز وکار کاهش معافیت ۲۰ درصد سهم کارفرمایانی که حداکثر ۵ نفر کارگر دارند مشخص شد.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه، ۳۰ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (ص) ماده ۲۹ این لایحه موافقت کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در مخالفت با این بند، گفت: ما اگر بخشی از یارانه ها را برای بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی و در درمان مدنظر قرار دهیم به عدالت نزدیک تر است تا اینکه رویکرد کاهشی داشته باشیم. اینکه نیم درصد از سهم دولت را کاهش دهیم درست نیست بلکه باید افزایش نیز پیدا کند.

محمدرضا احمدی در موافقت با این بند، بیان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات حوزه های انتخابیه ما اشتغال است در واقع ریشه تاخیر در ازدواج نبود شغل است با این موضوع می توان به حل این مشکل کمک کرد.

در بند (ص) ماده ۲۹ این لایحه آمده است: معافیت ۲۰ درصد سهم کارفرمایی موضوع قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر ۵ نفر کارگر دارند مصوب ۱۶/۱۲/۱۳۶۱ با اصلاحات بعدی آن، برای کارفرمایانی که درآمد سالانه آن ها از ۱۵ برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم بیشتر است سالانه نیم واحد درصد کاهش می یابد.

آئین نامه اجرایی این بند در مورد کارگاه های مشمول تا ۶ ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد. مشارکت دولت بابت سهم کارفرمایی در پرداخت حق بیمه مذکور معادل حداقل دستمزد و مازاد بر آن به طور کامل برعهده کارفرما است.

کد خبر: ۲۵۶٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha